سلامتی و پزشکی

کمبود این ویتامین موجب اگزما در بچه ها می گردد

پیش از این، تاثیر کمبود ویتامین دی در کاهش استحکام استخوان و افزایش خطر شکستگی و عفونت شناسایی شده است و اکنون پژوهشگران ارتباط قابل توجهی بین سطوح پایین ویتامین دی و بروز اگزما در بچه ها خردسال را شناسایی نموده اند.

21 فروردین 1403

مسافران نوروزی جزیره کیش این خبر را بخوانند

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، مسافران نوروزی جزیره کیش این خبر را بخوانند.

27 اسفند 1402

خواص ارده کنجد؛ از سلامت قلب تا کاهش خطر سرطان

ارده کنجد، در واقع دانه های کنجد برشته شده است که به صورت خمیر در می آیند. دانه ها را در آب خیس می نمایند، سپس خرد می نمایند و پوست آن ها را می گیرند تا کت یا هسته آن جدا گردد. هسته ها به سمت بالا شناور می شوند و خارج می شوند. آنچه باقی می ماند برشته می گردد...

19 مرداد 1402

طرز تهیه کیک هویج اسفنجی خوشمزه بهتر از قنادی

این روزها کیک هویج در منو کافه ها با آن طعم خوشمزه اش بسیار دلبری می نماید و در دنیای کیک پزی هم کیک هویج و گردو هواداران بسیاری پیدا نموده است و بسیاری دوست دارند این کیک را در منزل آماده نمایند. در مقالات قبلی طرز تهیه کیک هویج خانگی را به خوبی با هم مرور...

23 اردیبهشت 1402

افشای بیماری تازه پوتین؛ ماجرای سفر های مخفیانه او با قطار چیست؟

اعتمادآنلاین نوشت: یکی از مامور امنیتی سابق روسیه مدعی است که رییس جمهور روسیه اختلال پارانویا دارد و از این که ردیابی گردد وحشت دارد. به همین دلیل است که آقای پوتین با قطاری که ظاهرش مثل سایر لوکوموتیو های روسی است به صورت مخفیانه سفر می نماید.

24 فروردین 1402

از سندرم قلب تعطیلات چه می دانید؟

هرچند تعطیلات نوروز با مهمانی ها و خوردن انواع و اقسام غذا ها و خوراکی های خوشمزه خوش می گذرد؛ اما احتمال زیاده روی ها نیز زیاد است.

3 فروردین 1402

تولید اندام های مصنوعی در آینده ای نزدیک!

اگر دانشمندان دریابند این سلول های پرتوان چگونه به قلب تبدیل می شوند، در این صورت یک گام به تکرار یا تکثیر این فرایند در آزمایشگاه نزدیک تر خواهند شد.

6 بهمن 1401

برف مدارس کدام استان ها را تعطیل کرد؟ ، آخرین شرایط ساعت کار ادارات

بارش برف، کاهش دما و یخبندان این روز ها سبب غیرحضوری شدن مدارس، دانشگاه ها و دورکاری اداره های بعضی از استان های کشور و یا تاخیر در شروع به کار آن شده است.

24 دی 1401

مهم ترین نکات سفر ، تجربه سفری خاطره انگیز

افراد به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای دیدگاه متفاوتی نسبت به سفر هستند. دسته اول افرادی هستند که بسیار به سفر علاقه مندند و از هر فرصتی برای سفر کردن و لذت بردن از این لحظات استفاده می نمایند اما دسته دوم گروهی هستند که سفر را دوست ندارند و آن...

15 دی 1401

شرکت های مدرنا و مرک از نتایج امیدبخش واکسنی برای یک سرطان پوستی مرگبار خبر می دهند

دو شرکت داروسازی مدرنا و مرک اعلام کردند که در ساختن واکسنی که می تواند از ملانوم، یک سرطان پوستی مرگبار منشا گرفته از سلول های رنگ دانه ای پیشگیری کند، به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند.

23 آذر 1401

نمره قبولی برای مقاله علمی هوش مصنوعی ، پدید آمدن موجی از نگرانی به خاطر این موفقیت!

به تازگی، یک برنامه هوش مصنوعی با نوشتن یک مقاله دانشگاهی باعث شگفتی همگان شده است.

15 آذر 1401

هشدار هواشناسی درباره افزایش آلودگی هوای 4 کلانشهر ، آلودگی هوای مرکز در 2 روز آینده ، هوای تهران از امشب سردتر می گردد

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی در 4 کلانشهر هشدار داد.

6 آذر 1401

عکس ، این دوچرخه به آسمان می رود!

ایسنا نوشت: لازاروس نام سازه عجیبی است که به وسیله دانشجویان دانشگاه ساوتهمپتون ساخته شده و یک هواپیما است که اصطلاحا با مهندسی غیرممکن و با نیروی انسانی به صورت بدون موتور به پرواز درمی آید.

2 آذر 1401

بهترین مرجع برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

آیا پژوهشگر، محقق، مدرس و یا مسئول آزمایشگاه هستید؟ قصد تهیه وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی را دارید؟ یا صرفا قصد بررسی لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاهی و مدل های مختلف دستگاه ها و ابزار را دارید؟ در هر صورت، مطمئنا نیازمند مرجعی هستید که بتوانید به سادگی با...

28 آبان 1401

جدی نگرفتن تغییر شکل ساختار پا چه خطراتی دارد؟

تغییر شکل ساختار پا مانند پای پرانتزی، زانو ضربدری و کف پای صاف که هر کدام از این موارد قابل اصلاح است، اگر اصلاح نگردد می تواند به آرتروز زودرس مفصل منجر گردد.

18 آبان 1401

شیر خشک نوزادان حاوی باکتری است

والدین باید در خصوص باکتری کرونوباکتر در شیر خشک نوزادان بدانند.

8 آبان 1401

تصاویر ، با نابغه هیجان نمایی انتزاعی آشنا شوید

جوآن میچل که استاد مکتب هنر نیویورک بود از آمریکا به فرانسه نقل مکان کرد و در جست و جوی شیوه های تازه برای خلق نقاشی، امپراتوری خودش در هیجان نمایی انتزاعی را بنا کرد.

28 مهر 1401

از تصویب طرح نهضت ملی مسکن نخبگان تا افزایش وام خرید مسکن نخبگان

چندی پیش قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، مشکل مسکن را یکی از مسائل مهم نخبگان بنیاد ملی نخبگان قلمداد کرد و از اجرای طرحی در حوزه ساخت و تامین مسکن برای نخبگان خبر داد و گفت این کار با دستور مستقیم رئیس جمهور شروع شده و قرار است به موازات طرح مسکن ملی، طرح...

26 مهر 1401

آخرین خبرها از شرایط خواهر سیمین دانشور در بیمارستان

ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور، در سی سی یو بستری است و به گفته پرستارش قلب او تنها از طریق دستگاه کار می نماید.

10 مهر 1401

چگونه سریع کبودی ها را از بین ببریم؟

همه کبودی ها باعث ایجاد درد نمی شوند. برخی از کبودی ها ممکن است به راحتی و به سرعت رفع شوند. بیشتر کبودی ها را می توان با روش های خانگی درمان کرد.

2 مهر 1401
تعداد: (346)