کتاب

خنک کردن خانه بدون کولر با استفاده از 7 روش سنتی ساده

اولین احساسی که با شنیدن نام تابستان به ما دست می دهد، احساس گرما است. آن هم نه گرمای معمولی، گرمایی که می تواند آزاردهنده باشد. شاید بگویید این که کاری ندارد، کولر را روشن می کنیم و هوای خانه خنک می گردد. اما بیایید از چند زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنیم....

21 تیر 1402

طرز تهیه کیک هویج اسفنجی خوشمزه بهتر از قنادی

این روزها کیک هویج در منو کافه ها با آن طعم خوشمزه اش بسیار دلبری می نماید و در دنیای کیک پزی هم کیک هویج و گردو هواداران بسیاری پیدا نموده است و بسیاری دوست دارند این کیک را در منزل آماده نمایند. در مقالات قبلی طرز تهیه کیک هویج خانگی را به خوبی با هم مرور...

23 اردیبهشت 1402

فرهنگ بازی های محلی ایلام منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران درایلام، ویرایش دوم کتاب فرهنگ بازی های محلی ایلام در دو جلد اثر آیت محمدی نویسنده و پژوهشگر ایلامی منتشر و روانه کتابفروشی ها شد.

27 فروردین 1402

مهم ترین نکات سفر ، تجربه سفری خاطره انگیز

افراد به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای دیدگاه متفاوتی نسبت به سفر هستند. دسته اول افرادی هستند که بسیار به سفر علاقه مندند و از هر فرصتی برای سفر کردن و لذت بردن از این لحظات استفاده می نمایند اما دسته دوم گروهی هستند که سفر را دوست ندارند و آن...

15 دی 1401

آخرین خبرها از شرایط خواهر سیمین دانشور در بیمارستان

ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور، در سی سی یو بستری است و به گفته پرستارش قلب او تنها از طریق دستگاه کار می نماید.

10 مهر 1401

رونمایی از بزرگ ترین کتاب خوان آمازون با پشتیبانی از قلم لمسی

کیندل اسکرایب، بزرگ ترین کتاب خوان الکترونیکی آمازون، نمایشگر 10.2 اینچی و قلم لمسی دارد و قابلیت های ویژه ای برای روزنامه نگاران ارائه می دهد.

8 مهر 1401

آشنایی با سیتی سنتر اصفهان و دیدنی های آن

چرا سیتی سنتر اصفهان اهمیت دارد؟شاید برای شما کمی جای سوال داشته باشد که افتتاح یک مرکز خرید تازه در اصفهان چه اهمیتی می تواند داشته باشد که آن را قلب شهر نامگذاری نمایند و این همه توجه به خودش جلب کند. خب برای پیدا کردن جواب این سوال کمی باید به عقب برگردیم.

11 مرداد 1401

بحران در بازار مسکن؛ مستاجران حاشیه نشین و بعد چادرنشین می شوند

یک مستاجر اگر سال گذشته خانه ای را با 100 میلیون تومان رهن و ماهیانه 1 میلیون تومان اجاره کرده، حالا برای اینکه امسال در همان خانه بماند درصورت منصف بودن صاحبخانه اش، باید با همان پول رهن ماهی 4 میلیون اجاره بدهد.

8 مرداد 1401

کدام وسایل برای قرار دادن در کنار تلویزیون مناسب است؟

تلویزیون ها نقش مرکزی در بسیاری از نشیمن ها دارند و حتی پا را فراتر گذاشته و شما می توانید آنها را نصب شده روی دیوار آشپزخانه و اتاق خواب هم مشاهده کنید.

1 تیر 1401

مثلث برمودا کجاست؟ ، حقایق، حوادث و اسرار مثلث برمودا

مثلث برمودا، از اسرارآمیزترین نقاط دنیا است؛ بعضی از عجیب ترین حوادث دریایی و هوایی اتفاق افتاده در این منطقه همچنان بی پاسخ به جای مانده اند.

20 خرداد 1401

بخش رمان برگزیده ای نداشت، رضا جولایی و سیدمیثم موسویان شایسته تقدیر شدند

به گزارش خبرنگاران ، بر اساس اعلام هیات داوران بخش داستان و رمان بلند چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، این بخش اثر برگزیده نداشت و دو کتاب ماه غمگین ماه سرخ، اثر رضا جولایی از نشر چشمه و بی نام پدر، اثر سیدمیثم موسویان از نشر کتاب جمکران به صورت...

7 خرداد 1401

چطور می توانید هواپیمای شخصی بسازید؟

نحوه ساخت هواپیما به وسیله خودتاندر جهان امروز هواپیما ها و جت های بسیاری ساخته می گردد که کاربری های متعددی دارند. شاید تقریبا نیمی از مردم جهان برای سفر و جابه جایی بلیط هواپیماهای مسافربری را خریداری نمایند. بعلاوه هواپیماهای کوچک و تک نفره ای وجود...

4 خرداد 1401

کمبود منابع نقد کتاب های دینی، چالش ادبیات داستانی شده است

حسین فتاحی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: حوزه نقد از حیطه های بسیار مهمی است که متاسفانه به آن توجه کافی نمی شود. نویسنده و پژوهشگر در حد توان و امکان خود به پژوهش و مطالعه برای دریافت موثق ترین و نیز بهترین تکنیک و گفتار برای تدوین یک اثر ادبی می...

26 اردیبهشت 1401

85 دقیقه تاریخی در آمریکا

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور بایدن، در تاریخ آمریکا، تبدیل به اولین زنی شد که تمام اختیارات یک رئیس جمهور را دارد. هرچند این قدرتمداری اش کوتاه مدت و نزدیک به 90دقیقه بود، اما باز هم نام وی در تاریخ ثبت شد.

3 بهمن 1400

شیک تر از سحر دولتشاهی ندیده اید !

خبرنگاران:سحر دولتشاهی تصویر زیر را در اینستاگام خود به اشتراک گذاشت.

16 دی 1400

کتاب راز و روایت اثر محمدرضا خالصی منتشر شد

خبرنگاران/فارس نخستین جلد از مجموعه 4 جلدی راز و روایت شامل مقالات و آثار پژوهشی دکتر محمدرضا خالصی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، منتشر شد.

14 دی 1400

معرفی برگزیدگان مسابقات ملی کتاب و پایان نامه سه دقیقه ای

خبرگزاری خبرنگاران- با برگزاری مرحله فینال و انتخاب داوران سه برگزیده نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای و پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای معرفی شدند.

5 آذر 1400

انواع مختلف استراحت و سرگرمی

هزاران فعالیت وجود دارند که می توان آن ها را صرف نظر از سن در زمان استراحت انجام داد و در اوقات فراغت به آن ها پرداخت و با دوستان و اعضای خانواده از انجام آن ها لذت برد. در این مقاله، نمونه هایی از چنین فعالیت هایی ارائه شده است.

14 آبان 1400

برگزاری اختتامیه دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم به صورت مجازی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ، بنا بر اعلام میثم نبی، دبیر دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم، با توجه به تداوم شرایط کرونا، اختتامیه دهمین دوره جایزه هفت اقلیم روز شنبه (24 مهرماه)، ساعت 16 به صورت آنلاین برگزار می شود و علاقه مندان به داستان ایرانی می توانند...

12 آبان 1400

وقتی جهانگرد ها رکوردشکنی می کنند

مسئولان کتاب گینس برای ثبت یک رکورد نو به ساحل شهر ریجن در کشور آلمان رفتند. در این شهر ساکنان محلی و توریست ها از سراسر جهان دور هم جمع شده بودند تا طولانی ترین قله شنی جهان را بسازند.

12 مرداد 1400
تعداد: (57)