فرهنگ بازی های محلی ایلام منتشر شد

به گزارش وبلاگ رضا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران درایلام، ویرایش دوم کتاب فرهنگ بازی های محلی ایلام در دو جلد اثر آیت محمدی نویسنده و پژوهشگر ایلامی منتشر و روانه کتابفروشی ها شد.

فرهنگ بازی های محلی ایلام منتشر شد

بازی های بومی و محلی و سنتی هر منطقه، از ارزش والایی برای آن مردمان برخوردار است، زیرا بخشی از فرهنگ رفتاری آنها که نشأت گرفته از اعتقاد، باورها و سنن آن هاست. ارزش و اهمیت بازی های بومی و سنتی در انتقال آنها از نسلی به نسل دیگر و آموزنده بودن آن هاست.

استان ایلام از کهن ترین منطقه ها در غرب ایران به شمار می رود که جایگاه سکونت مردمان مختلف در طول تاریخ بوده است. این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برای سکونت و شکل گیری جوامع نخستین محسوب می گردد.

مردمان نقاط مختلف این استان پایبند به فرهنگ و باورهای دیرین خود بوده و کمتر مورد تهاجم و دستخوش فرهنگ مهاجمان به ایران قرارگرفته اند و فرهنگ و خرده فرهنگ هایشان تا حدود زیادی دست نخورده به جای مانده و مردم هم در حد توان در حفظ و ماندگاری آن کوشش نموده اند.

مجموعه دوجلدی فرهنگ بازی های محلی ایلام حاصل کوشش و پژوهش 12سال کار پژوهش میدانی آیت محمدی نویسنده و پژوهشگر است که حدود 320 بازی سنتی و محلی را از نقاط مختلف استان جمع آوری و تدوین نموده است.

این مجموعه در چاپ اول در1383در سه جلد منتشر شد که مورد استقبال نهاده شد و مؤلف پس بازنگری و جمع آوری تعداد دیگری بازی های محلی، با ویرایش و اصلاحات تازه در دو جلد و در 845 صفحه منتشر شده است.

به گزارش ایبنا، آیت محمدی،متولد 1349 ایلام و تمرکز و کوششش در حوزه پژوهش های تاریخی و جغرافیایی است که تا به امروز از او کتاب های جغرافیای تاریخی ایوان غرب، سیری در تاریخ سیاسی کرد به انضمام پیشینه تاریخی نمودهای قم و چاوان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فرهنگ بازی های محلی ایلام منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ بازی های محلی ایلام منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید