هنرمندان اصفهان خود را برای رخ نمایی در عرصه بین الملل آماده نمایند

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (شنبه) در مراسم ثبت جهانی اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی در هتل عباسی اصفهان، بابیان تسلیت برای فاجعه منا، اظهار کرد: ما در کنار دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه صنایع دستی و میراث فرهنگی به توفیق بزرگی دست یافته ایم و اصفهان و تبریز را به عنوان دو شهر بزرگ به عرصه جهانی فرستاده ایم.

هنرمندان اصفهان خود را برای رخ نمایی در عرصه بین الملل آماده نمایند

وی بابیان اینکه در جهان 11 شهر به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی وجود دارد، گفت: باید بدانیم که از این 11 شهر دو شهر آن متعلق به ایران است که اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شهر تبریز با عنوان شهر جهانی فرش انتخاب شده است. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که تنها دو شهر در جهان مجموعه صنایع دستی را پشتیبانی می نمایند که یکی از آن ها اصفهان و دیگری جیپور هند است.

معاون رییس جمهور بابیان اینکه فضای هنر و فرصت هنرنمایی در اصفهان فراهم است، اضافه نمود: اصفهان استحقاق دریافت چنین لقبی را درگذشته ها هم داشته است. اصفهان بزرگ بوده و در قلب ایران بزرگ همچون الماسی درخشیده است. اصفهان توانمند بوده و دارای سابقه فرهنگی غنی است اما مسئولان و هنرمندان اصفهان باید بدانید با تبدیل شدن این شهر به شهر جهانی، یک صندلی ویژه پیدانموده و حالا علاوه بر توسعه، ترویج و آموزش باید خود را برای رخ نمایی در عرصه بین المللی آماده نمایند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه امروز شرایط اصفهان به گونه ای شده است که هنرمندانش می توانند هنرشان را به رخ جهانیان بکشند، ادامه داد: مطمئن باشید در ادامه کشورهای مختلف جهان از هنرمندان این استان دعوت به عمل خواهند آورد که برای آموزش و ترویج هنرهای صنایع دستی اصفهان به کشورهایشان سفر نمایند.

وی اضافه نمود: ما در دو سال گذشته پیروز شده ایم سه اثر بزرگ کشور را در یونسکو ثبت کنیم. شهر سوخته زابل را سال 2014 و شهر تاریخی شوش را به همراه منظر فرهنگی و طبیعی روستای میمند کرمان در سال 2015 به ثبت رسانده ایم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بابیان اینکه ما در حالی سه اثر را در دو سال ثبت نموده ایم که هر کشور می تواند تنها یک اثر را ثبت جهانی کند، ادامه داد: من این نوید را به شما می دهم که در سال آینده یک ثبت زنجیره ای از قنات های کشور خواهیم داشت.

سلطانی فر به پیروزیت دولت تدبیر و امید در تاریخ ایران اشاره نمود و گفت: در طول تاریخ تنها دولت تدبیر و امید است که پیروز شده سه محموله از آثار تاریخی که به خارج از کشور منتقل شده بود را با پیگیری های قضایی، حقوقی و قضایی به کشور بازگرداند.

وی تأکید کرد: ایران کشوری است که در آن هنرمندان و خالقان، آثاری بی نظیر و کم نظیر خلق می نماید. ما امروز فرشی در ایران داریم که فقط یکی از آن در جهان وجود دارد و دیگر دومی نخواهد داشت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اعلام نمود: ما پشت هنرمندان سراسر کشور ایستاده ایم و اعلام می کنیم که از 460 رشته صنایع دستی جهان 366 رشته را به طور دقیق در ایران داریم و به آن افتخار می کنیم.

سلطانی فر تأکید کرد: در دو سال گذشته در بحث گردشگری درحالی که رشد در جهان 4.6 درصد است، در آسیا 0.5 درصد است باافتخار اعلام می کنیم که این میزان رشد در بخش گردشگری ایران به 12 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هنرمندان اصفهان خود را برای رخ نمایی در عرصه بین الملل آماده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان اصفهان خود را برای رخ نمایی در عرصه بین الملل آماده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید