موزه گالری دیدی پرطرفدارترین مکان دیدنی ایزدشهر

به گزارش وبلاگ رضا، در قلب استان مازندران در ایزدشهر مجموعه ای بزرگ با نمای شیشه ای و بتنی خودنمایی می نماید. در نگاه اول با تمام مجتمع ها و مراکز خرید دیگری که در مسیر شهر وجود دارند، متفاوت به نظر می رسد. این مجموعه مدرن توجه گردشگران و مسافران را برای بازدید به خود جلب می نماید. در بدو ورود بلافاصله متوجه خواهید شد که چه چیزی این مجموعه را از سایر موزه های ایران متمایز می نماید. اینجا موزه گالری دیدی ایزدشهر است.

موزه گالری دیدی پرطرفدارترین مکان دیدنی ایزدشهر

تمامی آثار شگفت انگیزی که در بیرون و داخل موزه گالری دیدی قرار دارند، بعلاوه فضای داخلی و داستان ساخت این مجموعه برای علاقمندان به هنر بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز است.

  • آدرس: استان مازندران، ایزدشهر، کیلومتر 9 جاده محمود آباد - نور
  • تلفن: 01144580946 - 01144580990
  • ساعات کاری: 10 الی 23
  • وبسایت: www.dd-center.com

موزه گالری دیدی

علی توسلی

موزه گالری دیدی به وسیله علی توسلی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ساخته شده است. او در دوران جوانی، حدود 50 سال پیش، از اصفهان به سواحل دریای خزر نقل مکان کرد. علاقه او به طبیعت و ظرفیت های ویژه گردشگری شمال ایران، او را به سمت ساخت شهرک های تفریحی-مسکونی سوق داد. او سال ها به علت علاقه وافری که به هنر داشت به جمع آوری و نگهداری آثار هنری پرداخت. به همین علت تصمیم به احداث یک مجتمع فرهنگی هنری در شمال کشور گرفت.

استقرار موزه گالری دیدی

در بهار 1395 مجموعه موزه گالری دیدی با هزینه شخصی علی توسلی تأسیس شد. او علت نامگذاری مجموعه را به نام دی دی به این علت می گوید که مخفف دلبر دلکده است و دو DD ابتدای کلمات آن به زبان انگلیسی است. از طرفی دیدی در فارسی به معنای تماشا است. بنابراین او تصمیم گرفت نام این مجموعه را DD بگذارد.

ساختار و فضای پیچیده موزه گالری دیدی

هنگام ورود به موزه گالری دیدی و حیاط سرسبز و پر گل مجموعه، یک سازه شیشه ای هرمی شکل جلب توجه می نماید. این سازه طراحی و مجذوب نمایندهیت خاصی دارد و مجموعه ای از چندین خودروی قدیمی مرسدس بنز را به نمایش می گذارد. با توجه به علاقه شخصی مالک مجموعه، خودروهای لوکس قدیمی به وسیله وی خریداری شده اند. در ورودی مجموعه، بالای پله ها، مجسمه مرد بارانی واقع شده است که انگار دارد برای باران دعا می کند.

موزه گالری دیدی دارای سه طبقه است. در طبقه اول از کافه ها و غرفه ها گرفته تا پوشاک مدرن و سنتی و صنایع دستی را خواهید دید. طراحی فضا به گونه ای است که هیچ دیوار و فضایی بین غرفه ها وجود ندارد و انواع آثار هنری و صنایع دستی تماشای به چشم می خورد.

قسمت اصلی

طبقه دوم شامل قسمت اصلی موزه گالری دیدی است. این طبقه از چندین بخش مختلف با بیش از 1800 اثر شامل صدها نقاشی از هنرمندان معاصر ایرانی و خارجی، صدها مجسمه مجذوب نماینده و تماشای و آثار هنری قدیمی و نو ساخته شده از مواد بازیافتی و غیرقابل استفاده تشکیل شده است.

آیا آثار هنری برای فروش هستند؟

قابل ذکر است که بعضی از آثار و تابلوها ماندگار و بعضی دیگر قیمت گذاری شده و به فروش می رسند. بنابراین این مجموعه نه تنها گام مهمی در حمایت از آثار هنرمندان برمی دارد، بلکه برای برای بازدیدنمایندگان روزمره هم در هر بار بازدید، آثار نوی را به نمایش می گذارد.

کافه و رستوران های نزدیک

  • کافه رستوران دیدی
  • کافه چای مان
  • رستوران گیله خاتون
  • کافه موسیقی

هتل های نزدیک

  • هتل نارنجستان
  • هتل ساحلی شهر
  • مجتمع تفریحی، ورزشی، اقامتی نفت محمود آباد
  • هتل باران نور

سایر جاذبه های نزدیک

  • مرکز خرید دی دی سنتر
  • مجموعه سیمرغ
  • پارک جنگلی ایزدشهر
  • روستای کندلوس
  • جنگل چمستان نور
  • خانه نیما یوشیج

موزه گالری دیدی یا موزه لوور ایران

این مجموعه در سه طبقه و هر طبقه در فضایی به مساحت 3200 متر مربع طراحی شده است. ترکیب استثنایی ساختار داخلی موزه گالری دیدی ایزدشهر شامل مرکز خرید مدرن، گالری از برترین آثار هنری ایران، فضای نمایشگاهی و بعلاوه رستوران ها و کافه های شیک در کنار طبیعت زیبای جنگلی منطقه است. طبقه دوم این مجموعه قلب تپنده این مرکز و گنجینه ای از هنر معاصر ایران در پنجاه سال اخیر است. در این طبقه از موزه گالری دیدی بیش از 1800 اثر هنری به چشم می خورد. این مجموعه شامل نفیس ترین آثار تجسمی هنرمندان معاصر ایرانی و خارجی از جمله نقاشی، تندیس های مجذوب نماینده و یا مجسمه های ساخته شده از ضایعات فلزی است. سبک معماری این موزه شبیه موزه لوور پاریس است.

همه این جاذبه ها و تنوع و تعداد آثار هنری همراه با معماری خاص این مجموعه باعث شده است که بسیاری از موزه گالری دیدی به عنوان موزه لوور در ایران یاد نمایند. ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد. اما این مقدار از تنوع و زیبایی در موزه های داخلی ایران دیده نمی گردد.

گفته می گردد که گاهی بیش از دو هزار نفر در روز از این مجموعه بازدید می نمایند. این نشان دهنده پتانسیل بالای موزه گالری دیدی برای توسعه و جذب گردشگرانی است که در طول سال به منطقه ها شمالی ایران سفر می نمایند و البته تماشای بودن دیدی!

منبع: الی گشت

به "موزه گالری دیدی پرطرفدارترین مکان دیدنی ایزدشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه گالری دیدی پرطرفدارترین مکان دیدنی ایزدشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید