همایش تخصصی باستان شناسی اردبیل برگزار گردید

به گزارش وبلاگ رضا، رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: همایش تخصصی باستان شناسی اربیل با همکاری این اداره کل، با حضور اساتید برجسته دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علمی کاربردی در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار گردید نتایج کاوش های انجام شده در طی سال های جاری مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

همایش تخصصی باستان شناسی اردبیل برگزار گردید

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، سید روح الله محمدی با بیان اینکه در طول امسال 4 فصل کاوش در استان انجام شده، گفت: نتایج حاصل از کاوش در منطقه آلاجوق شهرستان گرمی در قالب عملیات نجات بخشی انجام گرفت و آثار کشف شده در این کاوش نشانگر استقرار خلفای عباسی از قرن چهارم هجری قمری و سلجوقی،ایلخانی در هفتم هجری قمری است.

او اضافه نمود: نتایج حاصل از کاوش های قلعه آلاجوق نشان از وجود آثار دوره های خوارزمشاهی و یک ساخلوی نظامی بوده است و قرار دریافت این منطقه در جاده تاریخی قفقاز اهمیت آن را چند برابر می نماید.

رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ارتباط با طرح پوشش شهریئری مشگین شهر نیز گفت: یکی از محورهای مورد آنالیز در این همایش آنالیز طرح مصوب پوشش محوطه مکتب اوشاقلاری بود که در مورد ساماندهی محوطه و معین جهت گردشگری ایده هایی مطرح شد.

محمدی یکی از محور های مورد بحث در این همایش را چینی های متعلق به بقعه شیخ صفی مطرح کرد و گفت: تعداد زیادی از چینی های این مجموعه که توسط روس ها و انگلیس ها به غارت رفته اکنون در موزه های آرمیتاژ روسیه و موزه ویکتوریا - آلبرت لندن نگهداری می گردد که اساتید نظراتی درخصوص تعداد و نحوه خروج و آنالیز نحوه استرداد انها مطرح نمودند.

او همچنین اضافه نمود: آنالیز باستان شناختی شهرستان نمین و سفال های سبک اردبیل و موزه باستان شناسی اردبیل از دیگر محورهای این همایش بودند.

منبع: میراث آریا

به "همایش تخصصی باستان شناسی اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش تخصصی باستان شناسی اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید