افتتاح 2 نمایشگاه از بزرگان هنرهای تجسمی

به گزارش وبلاگ رضا، چهارمین نمایشگاه روشنای بزرگان با مروری بر آثار میرحسن ارژنگ نژاد نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت از سوی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران آدینه (29 شهریور ماه) در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد

افتتاح 2 نمایشگاه از بزرگان هنرهای تجسمی

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه فیلمی از زندگی و مروری بر آثار میرحسن ارژنگ نژاد پخش خواهد شد.

میرحسن ارژنگ نژاد متولد 1300 در مشهد است و از مهم ترین آثار وی می توان به مجسمه فردوسی که در آرامگاه این شاعر واقع شده است، اشاره نمود. نیم تنه یپرم خان در موزه کلیسای ارامنه در جلفای اصفهان، نیم تنه جبار باغچه بان در مدرسه ناشنوایان تهران، نقش برجسته بهرام گور و خسرو پرویز در ورودی کاخ ابیض، مجسمه حیوانات در محوطه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و تندیس 12 فیلسوف، شاعر و سلطان ایرانی در پارک ملت مشهد از دیگر آثار این هنرمند پیشکسوت به حساب می آید.

همچنین نمایشگاه منتخبی از آثار زنده یاد ناصر هوشمند وزیری نیز از سوی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران آدینه (29 شهریور ماه) ساعت 17 در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد.

هر دو نمایشگاه تا 9 مهر در خانه هنرمندان ایران دایر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح 2 نمایشگاه از بزرگان هنرهای تجسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 2 نمایشگاه از بزرگان هنرهای تجسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید