نظرسنجی: ژاپن بسیار دیر شرایط فوق العاده بیان نمود

به گزارش وبلاگ رضا، افکار عمومی ژاپن معتقدند دولت این کشور در اعلام شرایط فوق العاده به اندازه کافی سرعت عمل نداشته است.

نظرسنجی: ژاپن بسیار دیر شرایط فوق العاده بیان نمود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا به نقل از کیودو، نتایج نظرسنجی خبرگزاری کیودو در روز دوشنبه حاکی از آن است که 80 درصد از افکار عمومی ژاپن معتقدند

دولت این کشور باید ضرر و زیان کسب و کارهایی را جبران کند که به درخواست شینزو آبه برای متوقف کردن فعالیتهای خود پس از شیوع ویروس کرونا جواب مثبت داده اند.

طبق این نظرسنجی تلفنی 80.4 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند اعلام شرایط فوق العاده از سوی نخست وزیر ژاپن در توکیو، اوساکا و 5 استان دیگر بسیار دیر انجام شد.

به همین دلیل و در پی افزایش نقدها میزان محبوبیت کابینه شینزو آبه 5.1 درصد نسبت به نظرسنجی قبلی که در ماه مارس انجام شد کاهش یافت و به 40.4 درصد رسید.

میزان نارضایتی عمومی برای اولین بار از اواسط فوریه از میزان رضایت پیشی گرفت و به 43 درصد رسید.

دولت ژاپن از شرکت ها می خواسته تا اجازه دهند تعداد بیشتری از کارکنان دورکاری کنند تا در مناطق تحت شرایط اضطراری به دلیل ویروس کرونا ارتباط حضوری افراد در اجتماع به طور چشم گیری کم شود.

دولت ژاپن می خواهد که در توکیو و شش استان دیگر تماس های فردی را دستکم تا 70 درصد یا ترجیحا 80 درصد کاهش دهد. دولت می گوید که این کاهش به مهار هر چه سریعتر شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

نخست وزیر آبه شینزو سه شنبه گذشته برای هفت استان ژاپن حدود یک ماه شرایط اضطراری اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نظرسنجی: ژاپن بسیار دیر شرایط فوق العاده بیان نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی: ژاپن بسیار دیر شرایط فوق العاده بیان نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید