ژاپنی ها به پاپ چه می گویند؟ ، امپراتور آموزه ها در میان قربانیان بمب اتم

به گزارش وبلاگ رضا، دولت ژاپن همزمان با حضور پاپ فرانسیس در شهر ناگازاکی عبارت کیوکو را به عنوان ترجمه رسمی عنوان پاپ به زبان ژاپنی تصویب و معرفی کرد.

ژاپنی ها به پاپ چه می گویند؟ ، امپراتور آموزه ها در میان قربانیان بمب اتم

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از ای بی سی نیوز، ژاپنی ها از دو واژه یا عبارت هو-اُ و کیوکو برای خطاب کردن رهبر کاتولیک های جهان استفاده می کنند. هو-اُ عبارتی قدیمی تر به معنی امپراتور قانون است و هنوز هم روی پلاک ورودی سفارت واتیکان در توکیو به چشم می خورد. این عبارت نخستین بار سال 1942 همزمان با آغاز روابط سیاسی و دیپلماتیک واتیکان و ژاپن وارد ادبیات رسمی ژاپنی ها شد.

پس از سفر سال 1981 پاپ ژان پل دوم به ژاپن، استفاده از کیوکو هم فراگیر شد؛ عبارتی که عناصر چینی در خود دارد و به معنی امپراتور آموزه هاست. بسیاری از ژاپنی ها در گفتگوهای روزانه خود از عبارت کیوکو-ساما یا کیوکو-سان برای نام بردن از پاپ استفاده می کنند. هر چند این کیوکو یکی از نام های پرتکرار و پرکاربرد برای زنان هم هست.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در نخستین روز سفر به ژاپن پیام صلح خود را به شهرهای ناگازاکی و هیروشیما رساند و به قربانیان بمباران اتمی جنگنده های آمریکا در جنگ جهانی دوم ادای احترام کرد. او در عین حال خواستار برچیده شدن انبار سلاح های اتمی و خلع سلاح کامل هسته ای در جهان شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ژاپنی ها به پاپ چه می گویند؟ ، امپراتور آموزه ها در میان قربانیان بمب اتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها به پاپ چه می گویند؟ ، امپراتور آموزه ها در میان قربانیان بمب اتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید