تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی

به گزارش وبلاگ رضا، یک متخصص روانشناسی بالینی گفت: ترس هیجانی است که ما انسانها برای مراقبت و بقای خود به آن مجهز هستیم و مرز باریکی بین آگاهی دادن مردم و ترس آن ها از کرونا وجود دارد.

تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی

نازنین آهنگری متخصص روانشناسی بالینی در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ رضا، اظهار کرد: شرایط جامعه و شرایط خانواده ها با شیوع بیماری کرونا تغییر نموده و سبک زندگی مردم دستخوش تغییرات زیادی شده است.

وی توضیح داد: یکی از تغییرات سبک زندگی افراد بحث قرنطینه و به ویژه قرنطینه افراد مبتلا به بیماری کرونا است که اشخاص مبتلا مجبور هستند از این محدودیت تبعیت نمایند.

این روانشناس بالینی اضافه نمود: تبعیت از محدودیت ها همیشه با مقاومت درونی همراه است و باید به فردی که در محدودیت و قرنطینه قرار می گیرد یاری کرد تا با آرامش بیشتری دوره درمانی خود را پشت سر بگذارد.

آهنگری گفت: وظیفه اصلی متخصصان روانشناسی بالینی در دوران قرنطینه افراد، آگاهی دادن به آن ها است که چگونه دوره محدودیت خود را سپری نمایند.

وی تاکید نمود: دادن آگاهی و اطلاعات کافی به فردی که مجبور است در قرنطینه بماند یاری می نماید که از حالت استرس خارج گردد و در طی مدت شیوع بیماری کرونا رسانه های جمعی نقش خوبی را در انتقال آگاهی به مردم داشته اند.

این متخصص روانشناسی اضافه نمود: با شیوع کرونا ما آمادگی کافی مدیریت بحران این بیماری را نداشتیم، سرعت تغییرات بسیار کم بود و با وجود گذشت حدود 2 سال از شروع بیماری ما تازه شاهد تغییرات مثبت هستیم.

آهنگری یادآور شد: در حال حاضر باید در مباحثی چون آموزش مهارتهای ارتباطی در جامعه مانور بدهیم و اگرچه اقدامات خوبی اجرا شده است اما کافی نیست و باید مسئولان در نهادهای آموزشی روی این موضوع و بهبود شرایط کار نمایند.

وی بعلاوه گفت: مواجهه بیش از حد افراد با اخبار به ویژه خبرهای منفی و در معرض قرار گرفتن مکرر افراد با اخبار منفی مختص کرونا، اثرات مثبت مراقبت نماینده کمی دارد و بیشتر آن ها را با خطری به نام کرونا مانوس می نماید.

این متخصص روانشناسی توضیح داد: تمرکز رسانه ها به جای یادآوری خطرات بیماری، باید بیشتر روی مباحث پیشگیری باشد و ترسیدن از کرونا در تبعیت مردم از محدودیت ها یاری نماینده است اما اخبار بدون آگاهی از موضوعات روانشناسی اجتماعی تاثیر چندانی ندارد.

آهنگری اضافه نمود: ترس هیجانی است که ما انسانها برای مراقبت و بقای خود به آن مجهز هستیم و مرز باریکی بین آگاهی دادن مردم و ترس آن ها از کرونا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ترس از کرونا با آگاهی و خودمراقبتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید