بی ام و X. 6 مدل 2020؛ جذاب و لوکس

به گزارش وبلاگ رضا، شرکت آلمانی BMW نسل سوم کراس اوور کوپه خود را در حالی معرفی کرد که نسبت به نسل قبلی اسپرت تر، قدرتمندتر و لوکس تر شده است.

بی ام و X. 6 مدل 2020؛ جذاب و لوکس

حسین مرادی| بی ام و X. 6 مدل 2020 به صورت رسمی رونمایی شد. شرکت آلمانی BMW نسل سوم کراس اوور کوپه خود را در حالی معرفی کرد که نسبت به نسل قبلی اسپرت تر، قدرتمندتر و لوکس تر شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید بی ام و آشنا می شویم.

شرکت آلمانی بی ام و برای نخستین بار از کراس اوور کوپه X. 6 در نمایشگاه دیترویت 2008 پرده برداشت و پس از ارائه دو نسل از این خودرو، انتها بعد از 11 سال شاهد رونمایی از نسل سوم این کراس اوور آلمانی هستیم. نسل جدید این خودرو در بخش ظاهری از جلوپنجره جدیدی بهره می برد که نسبت به قبل اندازه آن افزایش پیدا نموده است.

مشتریان بی ام و X. 6 مدل 2020 می توانند برای این خودرو جلوپنجره چراغ دار را نیز سفارش دهند که در زمان رانندگی و در زمان باز و بسته کردن در ها روشن خواهد شد. طراحلن وروردی های بزرگ و جدیدی را در زیر جلوپنجره و درون سپر در نظر گرفته اند که این تغییر باعث می گردد دماغه این خودرو نسبت به بی ام و ایکس 5 بزرگ تر و تهاجمی تر به نظر برسد.

در قسمت جانبی محصول جدید بی ام و شاهد دریچه هوای روی گلگیر جلو، خط سقف شیب دار، بدنه سیال و گلگیر های برجسته هستیم، اما طراحان در بخش های عقب این خودرو تغییرات بیشتری را انجام داده اند. در قسمت عقب این خودرو نیز شاهد خروجی های هوا و چراغ های باریکی هستیم که به سری 8 محصولات این خودروساز آلمانی شبیه است.

از سایر بخش های عقب می توان به دیفیوزر اسپرت و اسپویلری یکپارچه با در صندوق بار اشاره نمود. شرکت بی ام و میخواهد بی ام و X. 6 مدل 2020 را در اروپا با رینگ های استاندارد 19 اینچی و در آمریکا با رینگ های 20 اینچی به بازار عرضه کند، اما مشتریان در زمان خرید می توانند مدل های 21 و 22 اینچی را نیز سفارش دهند.

اندازه طول نسل سوم بی ام و X. 6 حدود 4.935 میلی متر، عرض آن 2.004 میلی متر و ارتفاع آن نیز حدود 1.696 میلی متر است که این ارقام نشان می دهد ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگ تر شده است؛ در واقع محصول جدید بی ام و حدود 26 میلی متر کشیده تر و 15 میلی متر عریض تر شده است، اما ارتفاع آن حدود 6 میلی متر کاهش پیدا نموده است.

همچنین طراحان حدود 42 میلی متر فاصله محور این خودرو را افزایش داده اند که حالا فاصله محوری این خودرو به 2.975 میلی متر می رسد.

کابین بی ام و X. 6 مدل 2020 نسبت به گذشته کامل تر شده است. از این رو در داخل این خودرو شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم.

کابین خودرو از فضای لوکسی بهره می برد که آن را مدیون روکش چرمی Vernasca برای جایگاه های اسپرت و پوشش Sensatec داشبورد است. مالکان خودرو می توانند با خواباندن جایگاه های عقب با نسبت 40:20:40 ظرفیت صندوق بار خودرو را از 580 لیتر به 1530 لیتر افزایش دهند.

مشتریان در زمان خرید بی ام و X. 6 مدل 2020 می توانند برای آن امکانات متنوعی را سفارش دهند. این امکانات مواردی، چون سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 20 بلندگو، سقف پانورامای شیشه ای، نگه دارنده های لیوان با گرم کن و سردکن، تریم شیشه ای، چرم مرینو، نمایشگر سربالا و سیستم تهویه 4 منطقه ای را شامل می گردد.

کراس اوور جدید بی ام و در بخش ایمنی نیز از امکانات استانداردی، چون تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد عقب، هشدار برخورد جلو با هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب و اطلاعات محدودیت سرعت برخوردار خواهد بود. البته مشتریان می توانند پکیج یاری راننده حرفه ای را برای این خودرو سفارش دهند.

شرکت بی ام و محصول جدید خود را با دو موتور مختلف در آمریکا عرضه خواهد نمود. موتور اول در نسخه های SDrive 40 i. و XDrive 40 i. عرضه می گردد. این پیشرانه یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو است که می تواند قدرتی معادل 340 اسب بخار و گشتاور 447 نیوتن متری را فراوری کند.

بی ام و X. 6 مدل 2020 به یاری این موتور قادر خواهد بود ظرف مدت 5.2 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز در زمان استفاده از لاستیک های چهار فصل به 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما اگر مشتریان لاستیک های عملکردی را برای این خودرو سفارش دهند، حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بی ام و X. 6 مدل 2020 در یک نسخه دیگر با نام X. 6 M. 50 i. نیز به بازار عرضه می گردد که از قدرت بیشتری بهره خواهد برد. برای این مدل یک موتور 4.4 لیتری V. 8 توئین توربو در نظر گرفته اند که قادر است قدرتی معادل 530 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متری را ارائه دهد.

این موتور به بی ام و X. 6 یاری می نماید تا ظرف مدت 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. نیروی فراوری شده از تمامی این موتور ها توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد. بی ام و برای مدل M. 50 i. به صورت استاندارد سامانه چهار چرخ XDrive را در نظر گرفته است، اما مشتریان مدل های 40 i. باید این سیستم را سفارش دهند.

مشتریان اروپایی علاوه بر این دو مدل بنزینی، می توانند دو مدل دیزلی را نیز سفارش دهند. مدل اول دیزلی با نام XDrive 30 d. که از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو بهره می برد و می تواند قدرتی معادل 265 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متر را فراوری کند. این مدل قادر است ظرف مدت 6.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل بر روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود.

مدل دیزلی دوم با نام X. 6 M. 50 d. شناخته می گردد که از موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی با 4 توربوشارژر بهره می برد که قادر است قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاور 760 نیوتن متر فراوری کند. این مدل به یاری چنین موتوری می تواند ظرف مدت 5.2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مشتریان برای افزایش عملکرد خودرو بی ام و X. 6 مدل 2020 می توانند سیستم تعلیق بادی و پکیج هندلینگ پویا را سفارش دهند که پکیج هندلینگ پویا از مواردی، چون تثبیت نماینده فعال، سیستم فرمان فعال و ترمز های M. Sport برخوردار است. شرکت بی ام و یک پکیج آفرودی نیز برای این خودرو ارائه می نماید که شامل سیستم تعلیق بادی، دیفرانسیل M. Sport عقب با کنترل الکترونیکی و 4 حالت رانندگی آفرودی برف، شن، ماسه و سنگ است.

بی ام و X. 6 مدل 2020 از ماه آگوست سال 2019 به فراوری انبوه می رسد و مشتریان بازار آمریکا از نوامبر امسال می توانند آن را خریداری نمایند. قیمت پایه نسل سوم بی ام و ایکس 6 از 64 هزار و 300 دلار آغاز خواهد شد، اما مشتریان برای مدل M. 50 i. می بایست 85 هزار و 650 دلار پرداخت نمایند.

منبع: گجت نیوز

منبع: فرادید

به "بی ام و X. 6 مدل 2020؛ جذاب و لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ام و X. 6 مدل 2020؛ جذاب و لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید