از جزیره موریس چه می دانید؟

به گزارش وبلاگ رضا، دانستنی های جالب درباره جزیره موریس

آیا می دانید جزیره موریس در کجای دنیا واقع شده است؟ مردم آن به چه زبانی صحبت نموده و یا مهم ترین ویژگی این سرزمین چیست؟ این جزیره زیبا در جنوب شرقی ماداگاسکار و قاره آفریقا قرار داشته و برای بسیاری از مردم اروپا به عنوان یک مقصد گردشگری ایده آل شناخته می گردد، البته این جزیره برای گردشگران سایر منطقه ها دنیا مانند آمریکا و کانادا کمتر شناخته شده است. موریس با سواحل جنوب شرقی آفریقا حدود 3 هزار و 218 کیلومتر فاصله داشته و فاصله آن با شهر تهران حدود 6 هزار و 261 کیلومتر است. اگر چه در نظر اول، بعد مسافت و مدت زمان سفر به این جزیره زیاد به نظر می رسد، اما این منطقه دارای جاذبه های متعددی است که تماشا آن ها ارزش این سفر نسبتا طولانی را دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا این جزیره را بیشتر بشناسید:

از جزیره موریس چه می دانید؟

جزیره موریس به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده و کلیه ساکنین آن را افراد مهاجر تشکیل می دهند که البته بسیاری از آن ها دارای اصلیتی هندی هستند. زبان رسمی این کشور، انگلیسی بوده و بعضی از مردم نیز با زبان های فرانسوی و زبان بومی منطقه صحبت می نمایند. این موضوع که بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، خود به عنوان یکی از نقاط قوت گردشگری آن محسوب شده و این جزیره را محلی ایده آل برای گردشگران و به ویژه انگلیسی زبانان تبدیل نموده است.

زبان کریول که ترکیبی از زبان های مختلف رایج در موریس است، در بسیاری از خانواده های این کشور استفاده شده و گفته می گردد این زبان به وسیله بردگانی که در قرن هجدهم در این سرزمین زندگی می کردند و با هدف ساخت زبانی مشترک برای ایجاد ارتباط کلامی بین آن ها و اربابان فرانسوی، ابداع شد.

بخش زیادی از آب های ساحلی این جزیره به وسیله صخره های مرجانی احاطه شده که در نتیجه در میان آن فضایی ایده آل جهت شنا و ورزش های دریایی، با چشم اندازی زیبا و دیدنی ایجاد شده است. مدخل ورودی این منطقه که به دریای آزاد راه دارد؛ به وسیله نرده های توری ویژه ای محافظت شده و به این ترتیب خطر حمله کوسه از بین می رود.

برترین راستا برای رسیدن به جزیره موریس

برای سفر به جزیره موریس از مقصد ایران، برترین گزینه سفر به دبی و استفاده از پروازهای مستقیم بین فرودگاه دبی به جزیره موریس است. البته از بعضی شهر های اروپایی مانند پاریس نیز پروازهایی به مقصد موریس انجام می گردد اما طبیعتا برای گردشگران ایرانی، استفاده از فرودگاه دبی کم دردسرتر خواهد بود. فرودگاه دبی یکی از فرودگاه های پیشرفته و مدرن محسوب می گردد که دارای امکانات مطلوبی است و به این ترتیب حتی اگر فاصله دو پرواز شما نسبتا زیاد باشد هم می توانید در چند ساعت توقف بین دو پرواز، وقت خود را در این فرودگاه پهناور سپری کنید.

تعداد پروازهای صورت گرفته از سمت پاریس به سمت جزیره موریس نیز معمولا با توقفی در جزایر ریونیون (Reunion Island) صورت گرفته و یک پرواز نیز به طور مستقیم در فرودگاه موریس فرود می آید که این پرواز از فرودگاه شارل دوگل (Charles De Gaulle) انجام می گردد.

در هنگام رسیدن به فرودگاه جزیره موریس شما امکان اجاره خودرو بدون راننده را دارید اما معمولا خستگی سفر چند ساعته و بعلاوه عدم آشنایی با محیط نو سبب می گردد که توصیه کنیم از سرویس های عمومی فرودگاه یا سرویس تدارک دیده شده به وسیله محل اقامت تان در این جزیره برای رسیدن به هتل بهره ببرید. در این فرودگاه بعلاوه دفتر خدمات اجاره خودروی مکی (Maki Car Rental) نیز وجود دارد که برای اجاره تاکسی، گزینه مطلوبی محسوب می گردد.

برترین زمان برای بازدید از جزیره موریس

شاید، تنها موضوع منفی درباره جزیره موریس، وجود آب و هوای غیر قابل پیش بینی این جزیره در ماه های زمستان باشد. ممکن است، بعضی از گردشگران عاشق هوای گرم بوده و با هدف گذراندن وقت در کنار ساحل و شنا در اقیانوس به این جزیره سفر می نمایند که به همین علت فصل زمستان در نیمکره جنوبی زمان خوبی برای این منظور محسوب نمی گردد. اگر شما نیز با هدف استفاده از تفریحات دریایی و سواحل زیبای موریس، به این جزیره سفر می کنید؛ توصیه می گردد در فصل تابستان این منطقه به آن سفر کنید. در نظر داشته باشید که جزیره موریس در نیمکره جنوبی قرار داشته و فصل های آن با نیمکره شمالی برعکس است و بر این اساس برترین زمان سفر به این منطقه مقارن با ماه های نوامبر تا می، یعنی آبان تا اردیبهشت است. در طول ماه های تابستان شدت وزش باد در این جزیره کم بوده و به همین علت آب اقیانوس بسیار صاف و مناسب است که شرایط را برای انجام تفریحاتی مانند غواصی، قایق سواری و تخته شنای شناور یا (SUP) فراهم می نماید. اما اگر در پی تفریحاتی مانند موج سواری، بادباک بازی و … هستید، توصیه می کنیم در فصل زمستان به موریس بروید.

چرا جزیره موریس، دوست داشتنی است؟

در کنار مردم میهمان نواز منطقه، سواحل زیبای رو به اقیانوس و منظره ها و چشم اندازهای استثنائی از مهمترین دلایلی هستند که می تواند برنامه سفر به موریس را در اولویت سفرهای شما قرار دهد. این کشور را می توان تنها منطقه ای در قاره آفریقا محسوب کرد که شما در آن احتیاج به انجام مراقبت های خاص پزشکی و یا مصرف داروهای پیشگیری از ابتلا به مالاریا را نداشته و می توانید تجربیات جالبی در زمینه ورزش های آبی مانند اسکی روی آب، قایق سواری و … کسب کنید. حتی اگر شما در این زمینه هیچ تجربه ای ندارید، هتل ها و مراکز تفریحی موریس برای شما امکان یادگیری سریع و لذت بردن از این تفریحات را فراهم می نمایند.

ممکن است این سوال برای شما مطرح گردد که با وجود امکان گذراندن تعطیلات در بسیاری از جزایر و سواحل استوائی که در فاصله نزدیکتری نسبت به جزیره موریس قرار گرفته است، چه لزومی به برنامه ریزی برای سفر به این منطقه هست؟ در پاسخ به این سوال فقط می توان اعلام نمود که شما باید به این منطقه سفر کنید تا تفاوت آن را با سایر گزینه های موجود درک نموده و از زیبائی های آن لذت ببرید.

منبع: www.ordinarytraveler.com

منبع: الی گشت

به "از جزیره موریس چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جزیره موریس چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید