برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در یزد، آخرین مهلت ارسال مقاله

به گزارش وبلاگ رضا، پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ایران با مشارکت دانشگاه یزد و انجمن مهندسی صنایع ایران روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه یزد برگزار می گردد.

برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در یزد، آخرین مهلت ارسال مقاله

دکتر داود شیشه بری، دبیر اجرایی این دوره از کنفرانس در گفت وگو با وبلاگ رضا، ضمن اعلام این خبر، تبادل دانش، مفاهیم، روش ها و روندهای جدید مهندسی صنایع در سراسر کشور را از دستاوردهای برگزاری این کنفرانس به عنوان بزرگترین گردهمایی جامعه صنایع ایران دانست.

وی با بیان این که استان یزد برای دومین بار میزبانی این دوره از کنفرانس را برعهده دارد، محورهای اصلی این دوره از کنفرانس را پایداری سیستم، توسعه الگوریتم ها و روش های تصمیم گیری و بهینه سازی، مدیریت عملیات و پروژه، کیفیت و بهره وری، زنجیره تامین، ارگونومی و ایمنی، اقتصاد و خدمات مالی، فناوری اطلاعات، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گردشگری و بوم گردی، سیستم های مدیریت و تجارب موفق در حوزه صنعت و خدمات ذکر کرد.

شیشه بری توضیح داد: با توجه به اهمیت مبحث پایداری در طراحی، برنامه ریزی، مدیریت و کنترل سیستم های خرد و کلان و نقشی که انواع ابزارها و تکنیک های مهندسی صنایع می تواند در این زمینه داشته باشد، یکی از محورهای اصلی کنفرانس موضوع پایداری سیستم انتخاب گردیده و بخشی از برنامه های کنفرانس بر این موضوع متمرکز خواهد بود.

وی اضافه کرد: سال جاری با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد توجه ویژه ای به موضوع گردشگری گردیده و به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش تعریف و برای آن نیز پنل های تخصصی در نظر گرفته گردیده است.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع ایران اعلام کرد: دانشگاه های مختلفی از این کنفرانس حمایت علمی و معنوی نموده اند و همچنین امیدواریم با توجه به موضوع کنفرانس و پیگیری های به عمل آمده، مشارکت علمی و مالی خوبی را از صنایع و سازمان های ملی و استانی ببینیم.

وی در ادامه آخرین مهلت ارسال مقالات را اول آبان ماه سال جاری ذکر کرد و اضافه کرد: با تصمیم کمیته علمی و با توجه به درخواست های واصله مبنی بر احتیاج دانشجویان به استفاده از امتیاز مقاله خود در جلسه دفاع از خاتمه نامه، مقرر شد مقالات دریافت گردیده تا 20 شهریورماه بدون انتظار برای تجمیع، به محض دریافت در فرایند داوری قرار داده شوند.

شیشه بری اعلام کرد: در همین راستا مقالات به محض دریافت، در فرایند آنالیز قرار داده می شوند و در صورت پذیرش، برای استفاده در جلسه دفاع از خاتمه نامه، نامه تاییدیه پذیرش صادر خواهد شد.

وی حداکثر زمان اعلام نتایج داوری را اول آذرماه و مهلت ثبت نام زودهنگام در این دوره کنفرانس را اول دی ماه سال جاری اعلام کرد.

دکتر مجید شخصی نیائی، نایب دبیر کنفرانس پانزدهم نیز در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ رضا با اشاره به وجوه تمایز این دوره از کنفرانس نسبت به دوره های گذشته، گفت: سعی گردیده در این دوره از کنفرانس از تجارب دوره های قبل برای برگزاری بهتر این کنفرانس بهره گرفته گردد که در این راستا تیم 10 نفری از کنفرانس قبلی بازدید داشتند.

به گفته وی، علاوه بر این شورای سیاست گذاری این دوره از کنفرانس با مشارکت دبیران ادوار گذشته کنفرانس شکل گرفت و از نکته نظرات آنها بهره گرفته شد.

شخصی نیا اظهار کرد: در این دوره تیم کمیته داوری در محورهای مختلف کنفرانس از طریق فراخوان از بین اعضای هیات علمی تمام دانشگاه های کشور جذب شدند.

وی برگزاری مسابقه نوپام (نهاد پرورش ایده های مهندسی) در حاشیه این دوره از کنفرانس برای اولین بار را از دیگر وجوه تمایز این دوره ذکر کرد.

به گفته شخصی نیائی، در این دوره از همایش علاوه بر برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از آثار و جاذبه های تاریخی جهانشهر یزد، برای اولین بار اقدام به برگزاری تورهای صنعتی برای رقابت علاقه مندان در طرح ارزیابی سریع کارخانه انجام خواهد شد و به برترین ها جوایزی اهدا خواهد شد.

وی حضور پررنگ تر محققان خارجی برای ارائه مقالات را یکی دیگر از اهدافی دانست که در این کنفرانس دنبال خواهد شد.

نایب دبیر این دوره از کنفرانس مهندسی صنایع ایران با بیان این که نمایه سازی کنفرانس در یکی از مراجع معتبر بین المللی با دشواری های زیادی همراه است و شرایط خاصی می طلبد، این اقدام را یکی دیگر از برنامه های این دوره از کنفرانس اعلام کرد.

شخصی نیایی همچنین جدیت بیشتر در برگزاری کارگاه های تخصصی و سخنرانی های کلیدی با موضوعات روز و روندهای آتی مهندسی صنایع را از دیگر موضوعات در دستور کار این دوره اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در یزد، آخرین مهلت ارسال مقاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در یزد، آخرین مهلت ارسال مقاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید