بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند

به گزارش وبلاگ رضا، یک نماینده مجلس گفت: بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند. هر کسی بر مبنای درآمدی که دارد، موظف به پرداخت مالیات است. هنرمند و غیر هنرمند با هم یکسان هستند.

بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ رضا، نظر افضلی، نماینده مردم خراسان جنوبی در گفت وگو با مهر، درباره لزوم مقابله با فرار اقتصادیاتی در کشور گفت: بر اساس برآوردها سالانه 40 هزار میلیارد تومان فرار اقتصادیاتی در کشور داریم. در مقابل این پدیده باید ایستادگی کرد. درآمدهای اقتصادیاتی در اکثر کشورهای جهان منبع اقتصادی مهمی محسوب می شوند.

وی در ادامه گفت: در کشور ایران متاسفانه از کم درآمدها اقتصادیات گرفته می گردد و پردرآمدها عملا فرار اقتصادیاتی دارند.

افضلی درباره فرار اقتصادیاتی گروه های خاص شغلی گفت: برخی از گروه های شغلی ازجمله پزشکان و وکلا فرار اقتصادیاتی دارند. درآمدهای آن ها باید شفاف گردد. سازمان امور اقتصادیاتی به صورت آنلاین و الکترونیکی باید از گروهای شغلی مذکور اقتصادیات بگیرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی با اشاره به نقش حساب های اجاره ای در افزایش فرارهای اقتصادیاتی گفت: ساماندهی حساب های اجاره ای و نیابتی هم باید در دستور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار گیرد. سودجویان با اجاره حساب های دیگران فرار اقتصادیاتی زیادی دارند. استفاده از حساب دیگران باید جرم تلقی گردد. بانک مرکزی تراکنش حساب های اجاره ای را باید رصد کند.

افضلی با بیان اینکه معافیت های اقتصادیاتی را باید کاهش دهیم، گفت: با توجه به کسری بودجه در کشور، معافیت های اقتصادیاتی را هم باید تا حد امکان کاهش داد. میزان معافیت های اقتصادیاتی زیاد است. معافیت مناطق آزاد از پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده، معافیت هنرمندان و ... ازجمله مواردی هستند که احتیاج به تجدید نظر دارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی با اشاره به معافیت اقتصادیاتی هنرمندان گفت: بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت اقتصادیات مستثنی شوند. هر کسی بر مبنای درآمدی که دارد، موظف به پرداخت اقتصادیات است. هنرمند و غیر هنرمند با هم یکسان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگران و سلبریتی ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید