تاج: وجود VAR ضرورت دارد اما الزامی نیست! ، ورود بانوان به ورزشگاه مسیر خودش را طی می کند

به گزارش وبلاگ رضا، رییس فدراسیون فوتبال گفت: VAR باید صد درصد در لیگ ما اجرا شود این یک ضرورت و یک قانون است اما حضور VAR امسال الزامی نیست.

تاج: وجود VAR ضرورت دارد اما الزامی نیست! ، ورود بانوان به ورزشگاه مسیر خودش را طی می کند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ رضا، مهدی تاج در حاشیه جلسه صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها گفت: امروز جلسه اهدای صدور مجوز حرفه ای به باشگاه بود که به کنندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا گواهینامه ها را به باشگاه ها دادیم. دو مجوز حرفه ای بانوان و دو مجوز حرفه ای لیگ یک هم اهدا کردیم. من قطعا می دانم که برای سال آینده بسیاری از باشگاه های لیگ برتری مجوز حرفه ای خواهند گرفت. امسال این مساله جدی شد و بعضی از باشگاه ها صفر گرفتند. بعضی از باشگاه ها بدهی هایشان را دادند اما دیر دادند و نتوانستند مجوز بگیرند. سال آینده باشگاه های مهم کشور مجوز خواهند گرفت.

او ادامه داد: استقلال در جلسه امروز غایب بود و بالاخره نتوانستند مجوز بگیرند. من چند روز قبل با باشگاه استقلال جلسه داشتم و احتمالا امروز هم جلسه خواهم داشت. ما راغب هستیم که باشگاه استقلال مجوز حرفه ای بگیرد. مطمئنیم این اتفاق خواهد افتاد و بقیه باشگاه ها هم به این شکل است. از 16 باشگاه 10 باشگاه مجوز حرفه ای نگرفتند و این برای باشگاه های ما خوب نیست. در فوتسال سال آینده آغاز خواهد شد و به نظرم بیشترین مجوز حرفه ای را در فوتسال داشته باشیم. فوتبال ساحلی هم امسال ملاک نبود و از سال آینده مجوز حرفه ای ملاک خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره آوردن VAR اظهار کرد: این کار باید صد درصد در لیگ ما اجرا شود. یک ضرورت و یک قانون است اما حضور VAR امسال الزامی نیست هرچند ضرورتش وجود دارد. ما با شرکت چشم انداز داشتیم کار می کردیم که این شرکت با شرکت EBS کار می کرد. این شرکت در آخر کار گفت به دلیل اینکه بیش از 12 درصد از تجهیزاتش آمریکایی است، نمی تواند با ما ادامه دهد. متوسل به فیفا شدیم و من هم در حال رایزنی با آن ها هستم. فیفا در پی این است که کل دستگاه ها را از EBS بگیرد و در اختیار ما قرار دهد.

او اضافه نمود: این کار قانونی است و می شود این کار را انجام داد. پولش هم 2 میلیون و 300 هزار دلار است که EBS خواهان این است که پول را یک جا بگیرد. این مساله ضروری است که با دولت در این رابطه بحث کردیم اما تا به امروز این پول تامین نشده است. این مساله به صورت جدی دنبال می شود و همکاران من با مسئولان فیفا مذاکره داشتند و فیفا نامه بسیار خوبی ارسال کرده که این مساله مشمول تحریم نیست.

او ادامه داد: امروز همه باشگاه های لیگ برتری نامه حق پخش را امضا کردند و به فدراسیون فوتبال تکلیف کردند که به صورت جدی بحث حق پخش پیگیری شود. آدرس درست و نشانه درست در حال حاضر مجلس است. مجلس در لایحه تلفیق این مورد را باید ببیند. کمیسیون فرهنگی یا وزارت ورزش باید این پیشنهاد را به مجلس می بردند که نبردند. کمیسیون فرهنگی دو کننده دارد ولی نبردند. در کمیسیون فرهنگی همان چیزی تصویب شد که در برنامه ششم تصویب شده بود.

تاج اضافه نمود: این اصلا کارایی لازم را ندارد و به همین دلیل مدیران باشگاه ها از این مساله ناراحت هستند. تنها راه ما کمیته تلفیق است و آن ها را دیدیم و به رییس مجلس نیز نامه زدیم. نگرانی ما AFC است که حق پخش و VAR را برای سال آینده الزام کرده و اگر این در برنامه هفتم دیده نشود به مشکل برمی خوریم. صدا و سیما در جریان این مساله است. همین الان در جریان پخش لیگ قهرمانان و جام ملت های آسیا چنین مانعی برای پخش به وجود آمده که در پی حل این مانع هستیم. در کمیته تلفیق حتما صحبت می کنیم و مسیر اصلی از اینجاست.

رییس فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها بیان نمود: ورود بانوان مسیر خودش را طی می کند و مصوبه های لازم گرفته شده است. در حال حاضر در پی ورزشگاه های مناسب هستیم که آمادگی لازم را داشته باشند. شاید آغاز لیگ یکی دو روز به خاطر این موضوع عقب بیفتد. به هر حال باید این مسائل رفع شوند.

او در پاسخ به سوال ایسنا درباره احتمال تغییر سقف بودجه و ارسال نکردن فرم بودجه از طریق باشگاه سپاهان گفت: من از همه باشگاه ها تشکر می کنم. فدراسیون محکم در این خصوص ایستاد. این برای رییس و مسئولان فدراسیون خیلی بار داشت و نمی گویم چقدر به ما فشار آمد. نه سپاهان و نه باشگاه دیگر نباید از قانون تخطی کنند. قانون برای همه یکسان است و همه باشگاه ها بودجه شان را اعلام کرده اند.

تاج در انتها اضافه نمود: باید به نیمه پر لیوان نگاه کنید. هیچکدام از باشگاه ها قبلا بودجه شان را اعلام نمی کردند و حالا همه اعلام کرده اند. اینکه یک باشگاه رعایت نکرده باشد را راستی آزمایی می کنیم. سازمان بازرسی هم این کار را انجام می دهد. سازمان های مالیاتی و سازمان لیگ هم این مجوز را دارند که بازرسی کنند. 13 باشگاه ما دولتی هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تاج: وجود VAR ضرورت دارد اما الزامی نیست! ، ورود بانوان به ورزشگاه مسیر خودش را طی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: وجود VAR ضرورت دارد اما الزامی نیست! ، ورود بانوان به ورزشگاه مسیر خودش را طی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید