گردشگری الکترونیک مسیری برای توسعه گردشگری شهری است

به گزارش وبلاگ رضا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، گردشگری الکترونیک مسیری برای توسعه گردشگری شهری است.

گردشگری الکترونیک مسیری برای توسعه گردشگری شهری است

محمد غفران، مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی اظهار کرد: موسسه توسعه گردشگری از سال 80 با تایید وزارت کشور آغاز بکار کرده است. سهامدار عمده آن سازمان همیاری شهرداری هاست و این موسسه ذیل همین سازمان تعریف می شود. این موسسه در 2 حوزه پژوهشی و اجرایی قادر به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه اهداف این موسسه به 2 بخش کلان و میان مدت تقسیم می شود، اضافه نمود: بهره برداری از ظرفیت های گردشگری استان، ایجاد درآمد پایدار برای موسسه و شهرداری ها، برقراری ارتباط موثر با سرمایه گذاران و جذب سرمایه های ایرانی و خارجی از اهداف کلان این موسسه است. ارائه خدمات اقامت و اسکان، حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی و برگزاری همایش و سمینار نیز از اهداف میان مدت موسسه توسعه گردشگی است.

غفران گفت: ایجاد زمینه سرمایه گذاری، برگزاری تورهای داخلی و ارائه خدمات به موسسات دولتی، شرکت ها و شهرداری ها از ماموریت های موسسه توسعه گردشگری است.

وی شرح داد: موسسه توسعه گردشگری موسسه ای تخصصی بوده و اقداماتی نیز در حوزه تامین زیرساخت ها و اقامت گردشگران انجام داده است. تورهایی هم برگزار و طرح های بسیاری را در زمینه توسعه گردشگری پیگیری کرده ایم. بطور کلی میتوان گفت عموم برنامه ها و اقدامات متناسب با اساسنامه و رویکرد موسسه اجرا شده است.

توسعه گردشگری؛ روستایی راهی برای ایجاد درآمد پایدار در روستاها

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت های این موسسه در 2 بخش دهیاری ها و شهرداری هاست، مطرح نمود: در بخش دهیاری ها برنامه های آموزشی در حوزه گردشگری در راستای تغییر نگرش دهیاران و ایجاد درآمد پایدار که گردشگری بخش مهمی از آن است، برگزار شد. این برنامه با همکاری موسسه آموزش و دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی به صورت کلاس و سفرهای آموزشی برپا شد.

وی اضافه نمود: در این زمینه دستگاه های متولی و مرتبط با این حوزه مانند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند تا گردشگری روستایی رونق گیرد.

غفران با اشاره به نیاز به آموزش در حوزه توسعه گردشگری شرح داد: در حوزه گردشگری شهری نیز به همین ترتیب فعالیت هایی مانند سفرهای آموزشی و جلساتی در خصوص گردشگری انجام شد. یکی از مواردی که در حوزه گردشگری شهری به آن پرداخته شده، شهرداری الکترونیک و راه اندازی بخش گردشگری الکترونیک است.

وی گفت: موسسه توسعه گردشگری با قرارگیری کنار دیگر دستگاه ها و نهادها می تواند در حل مسائل مشهد و استان موثر باشد.

منبع: همگردی

به "گردشگری الکترونیک مسیری برای توسعه گردشگری شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری الکترونیک مسیری برای توسعه گردشگری شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید