چالش پیش بینی بازار سهام در دانشگاه امیرکبیر برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احمد نیک آبادی، دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی تقریباً در اغلب حوزه های مختلف فعالیت های انسانی وارد شده است، گفت: هم اکنون در کشورهای توسعه یافته بالغ بر 80 درصد حجم معاملات بازارهای اقتصادی به وسیله معاملات الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می گیرد در حالی است که این رقم در کشورمان بسیار پایین تر از این حد است.

چالش پیش بینی بازار سهام در دانشگاه امیرکبیر برگزار می گردد

وی از طراحی مسابقه ای با عنوان هوش مصنوعی امیرکبیر؛ چالش پیش بینی بازار سهام اطلاع داد و اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر متخصصان داخلی با چالش های این حوزه و همچنین تربیت نیروهای کارآمد جهت ورود به این حوزه است.

نیک آبادی با تاکید بر اینکه این مسابقه به صورت ماهانه برگزار می گردد، اظهار کرد: هر یک از تیم های شرکت کننده باید قیمت بسته شدن سهام 10 شرکت مختلف بورس ایران را در کلیه روزهای کاری ماه آینده پیش بینی و گزارش کند.

به گفته وی پیش بینی های انجام شده می تواند کاملاً مبتنی بر نظر افراد خبره باشد، توسط سامانه های نرم افزاری هوشمند فراوری شده باشد و یا ترکیبی از هر دو مورد باشد.

دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر مهلت شرکت در این مسابقه را آخرین روز هر ماه ذکر کرد و ادامه داد: در انتها هر ماه، پیش بینی های ارائه شده از سوی تیم ها ارزیابی شده و به تیم برتر جایزه ای تعلق می گیرد. همچنین در زمان برگزاری مسابقات سالانه هوش مصنوعی امیرکبیر به سه تیمی که بهترین خطای ماهانه، بهترین میانگین خطا در سه ماه برتر خود و بهترین میانگین خطا در پنج ماه منتهی به مسابقه را داشته باشند جوایز دیگری اعطا خواهد شد.

وی یادآور شد: محققان و شرکت های فعال در این زمینه می توانند با حضور در این مسابقه توانایی خود در پیش بینی بازار سهام را با دیگران مقایسه نموده و ضمن کسب اعتبار از جوایز نقدی این مسابقه بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چالش پیش بینی بازار سهام در دانشگاه امیرکبیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش پیش بینی بازار سهام در دانشگاه امیرکبیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید