همه چیز درباره ریرا؛ کراس اوور ملی ایران خودرو

به گزارش وبلاگ رضا، مسئولان ایران خودرو بالاخره از کراس اوور جدیدشان یعنی ریرا (ری را) رونمایی کردند. کراس اووری که براساس پلتفرم IKP1 شرکت پژو- سیتروئن پیشرفته و قرار است که در سایت شرکت ایران خودرو در شهرستان بابل در استان مازندران به فراوری انبوه برسد.

همه چیز درباره ریرا؛ کراس اوور ملی ایران خودرو

به گزارش وبلاگ رضا، پلتفرم IKP1 در واقع نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه پی اس ای فرانسه (صاحب برند پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول) است که در آخرین قرارداد برای شریک تجاری ایرانی، یعنی ایران خودرو به ارث گذاشته شد.

ایران خودرو نیز در اولین گام تارا را بر پایه ساختار پلتفرم IKP1 توسعه داد و حالا دومین محصول خود را با این پلتفرم راهی بازار می نماید. خودرویی که از نظر ابعاد در کلاس کراس اوور های B پلاس قرار می گیرد و هم رده خودرو هایی همانند پژو 2008، نیسان جوک، رنو کپچر، سیتروئن C3-XR و... است.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی ریرا (ری را)؛ کراس اوور تازه ایران خودرو

طبق اعلام مسئولان ایران خودرو، کراس اوور ریرا قرار است با دو پیشرانه به بازار عرضه گردد. اولین پیشرانه یک موتور 1.6 لیتری از نوع TU5 پلاس است که تاوان فراوری قدرتی معادل 113 اسب بخار با گشتاور 144 نیوتن متر را دارد.

قدرت نیز به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می گردد. البته این امکان هم وجود دارد که شاهد عرضه نسخه دستی ریرا (ری را) هم باشیم.

در نسخه فول آپشن نیز قرار است که ری را به موتور 1645 سی سی TC7 پلاس توربو شارژ مجهز گردد. پیشرانه ای که نسبت به نمونه پایه قدرتمند تر است و قادر به فراوری قدرتی معادل 168 اسب بخار با گشتاور 245 نیوتن متر است. قدرت این پیشرانه نیز همانند نسخه پایه به وسیله به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو انتقال می یابد.

قیمت و زمان عرضه ایران خودرو ریرا چقدر است؟

آبی پوشان جاده مخصوص هنوز اعلام ننموده اند که کراس اوور تازه این شرکت چه زمانی به بازار عرضه می گردد، اما وزیر صمت که در مراسم رونمایی ریرا شرکت نموده بود، گفته که این محصول احتمالا از اوایل سال آینده به بازار عرضه می گردد.

در خصوص قیمت ریرا هم، مسئولان ایران خودرو پیش تر اعلام نموده بودند که احتمالا این خودرو در محدوده 600 میلیون تومان قیمت گذاری می گردد. اما با توجه به قیمت یک میلیارد و 380 میلیون تومانی رقبایی همانند پژو 2008، بعید به نظر می رسد که ریرا با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان به دست مشتریان برسد.

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره ریرا؛ کراس اوور ملی ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ریرا؛ کراس اوور ملی ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید