هشدار مقامات فرانسوی درباره آغاز شدن موج چهارم کرونا

به گزارش وبلاگ رضا، وزیر بهداشت فرانسه ضمن اشاره به قدرت سرایت بالای نوع دلتای ویروس کرونا، هشدار داد تا انتها ماه جاری میلادی، موج چهارم همه گیری در این کشور رخ می دهد.

هشدار مقامات فرانسوی درباره آغاز شدن موج چهارم کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، الیویر وِران وزیر بهداشت فرانسه عصر یکشنبه درباره حرکت کردن این کشور به سمت موج چهارم همه گیری ویروس کووید19 هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وران با درخواست از مردم فرانسه برای تزریق هرچه سریعتر واکسن کرونا، گفت به علت سرعت انتقال بالای سویه دلتای این ویروس، احتمال وقوع موج چهارم این همه گیری در فرانسه تا سرانجام ماه جاری میلادی وجود دارد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: برای مدت پنج روز است که نرخ ابتلا نه تنها پایین نیامده بلکه در حال افزایش هم هست. علت آن هم سویه دلتای [ویروس کرونا] است که بسیار مُسری است.

وزیر بهداشت فرانسه اضافه نمود: انگلیس مثال خوبی است که نشان می دهد موج چهارم در سرانجام ماه جولای ممکن است رخ دهد. ما باید با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهیم.

این هشدار در حالی است که همه گیری ویروس کووید19 در فرانسه تا به امروز نزدیک به 5 میلیون 800 هزار نفر را به این بیماری مبتلا ساخته و جان 111 هزار نفر را گرفته است.

پیش از این، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه ضمن بیان این که گونه جهش یافته کرونا با نام دلتا که ابتدا در هند شناسایی شد به 98 کشور راه یافته، هشدار داد در دوره بسیار خطرناکی از همه گیری قرار داریم.

پیشتر هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا هم درباره موج جدیدی از همه گیری کرونا در این قاره هشدار داده بود. (جزئیات بیشتر)

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار نهاده شد. نوع جهش یافته دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.1.617.2 اولین بار در اکتبر 2020 در استان مهاراشترای هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام جهان پخش شد. به همین علت ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار مقامات فرانسوی درباره آغاز شدن موج چهارم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات فرانسوی درباره آغاز شدن موج چهارم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید