موافقت مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران

به گزارش وبلاگ رضا، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند.

موافقت مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ رضا، کنندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح با 190 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 242 کننده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس تبصره 5 به شرح زیر اصلاح می گردد.

تبصره 5- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء (2-3) بند الف سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (1) این ماده در بانک رفاه کارگران سی وسه درصد (33%) می باشد. سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلفند حداکثر تا 12 ماه نسبت به واگذاری سهام مازاد بر 33 درصد سازمان و اجرای سایر مفاد و تکالیف مرتبط با سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و انطباق عملکرد و اقدامات آن بانک با ضوابط اعلامی بانک مرکزی در خصوص نسبت مجاز سرمایه گذاری اشخاص مرتبط و ذی نفع واحد اقدام نماید.

آخرین صورت های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی شده سازمان تامین اجتماعی تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این تبصره و برای سال های بعد تا انتها شهریور سال بعد از انتشار عمومی می یابد.

سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تامین اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره (1) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ده درصد (10%) علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین گردد.

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس

کنندگان مجلس با کلیات اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند و این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

کنندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش رد طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب 1397/6/13 به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388/7/15 و اصلاحات و الحاقات بعدی با کلیات طرح با 151 رأی موافق، 83 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 249 کننده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متن گزارش کمیسیون این طرح در جلسه مورخ 29/4/99 با اکثریت آراء در کمیسیون آموزش و تحقیقات رد شد. اینک گزارش آن در اجرای ماده 145 آیین نامه داخلی مجلس ارائه می گردد.

متن ماده واحده به شرح ذیل است: بند (2) ماده الحاقی 13/6/1397 به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 15/7/1388 به شرح ذیل اصلاح می گردد:

در بند (2) ماده الحاقی 13/ 6/ 1397 به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عبارت پس از شرکت در آزمون داخلی که توسط آموزش و پرورش برگزار می گردد حذف می گردد.

انتخاب کنندگان عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا های اسلامی

کنندگان مردم در خانه ملت اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا های اسلامی کشور را تعیین کردند.

کنندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان انتخاب 3 نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها و 2 نفر از اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی جهت عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا های اسلامی کشور از مجموع 241 رأی به آقایان سید نظام الدین موسوی 201 رأی، سیدمصطفی میرسلیم 185 رأی، محسن پیرهادی 167 رأی، صالح جوکار 137 رأی و حمیدرضا کاظمی 101 رأی مثبت دادند.

اعلام وصول طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو های خدماتی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو های خدماتی از سوی دستگاه های اجرایی و حذف شرکت های پیمانکار و 2 طرح دیگر را اعلام وصول کرد.

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو های خدماتی توسط دستگاه های اجرایی و حذف شرکت های پیمانکار

- طرح اصلاح قانون جامع خدمات رسیدگی بیمه ایثارگران

- طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 1366 و الحاقات بعدی آن.

تصویب اعتبارنامه تعدادی از کنندگان

اعتبارنامه های کنندگان اهواز و اسلام آباد غرب به تصویب کنندگان مجلس رسید.

اعتبارنامه های شبیب جویجری و مجتبی بخشی پور در نشست علنی امروز مورد تصویب کنندگان مجلس قرار گرفت.

همچنین اعتبارنامه مهدی باقری منتخب مردم زنجان و طارم به تصویب کنندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

کنندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه علی اصغر سلیمی کننده سمیرم را نیز تصویب کردند؛ بنابراین گزارش اعتبارنامه عباسی از حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس و اعتبارنامه عبدالجلال ایری از حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان به اتفاق آرا تایید شد.

کنندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه زندیان کننده بیجار و عزیزی کننده کرمانشاه را نیز تصویب کردند.

اعتبارنامه های رجایی ریزی و علیزاده کنندگان لنجان و دهلران نیز به تصویب کنندگان مجلس رسید.

در جریان قرائت این اعتبارنامه ها، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، پس از قرائت گزارش شعبات و عدم اعتراض کنندگان، اعلام کرد که اعتبارنامه های مذکور مورد تایید قرار گرفته است.

اعلام وصول طرح ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان

عضو هیأت رئیسه مجلس 3 طرح را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین و بازنشستگان.

- اصلاح قانون نحوه اجرای اصل 90 قانون اساسی جمهوری اسلامی مصوب سال 1365.

- اصلاح قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی.

نامه جمعی از کنندگان به دولت برای اختصاص ودیعه مسکن به اقشار نیازمند

نایب رئیس مجلس درباره نامه جمعی از کنندگان به دولت برای اختصاص ودیعه مسکن به نیازمندان شرحاتی ارائه کرد.

علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره نامه جمعی از کنندگان که به هیات رئیسه تحویل شده است گفت: شرایط مسکن مردم بسیار اسفبار است. دولت موظف شده است به افراد نیازمند ودیعه مسکن دهد، اما متاسفانه دولت جز موارد اندک به اکثریت خانواده های نیازمند ودیعه مسکن اختصاص نداده است.

وی شرح داد: لازم است به وزیر مسکن و دولت تذکر جدی داده گردد که چرا به فکر مردم نیستند و به وظیفه خود عمل نمی کنند.

انتها جلسه علنی مجلس/ جلسه بعدی 27 مهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ انتها نشست علنی مجلس را به صدا درآورد.

علی نیکزاد زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت 8 صبح یکشنبه 27 مهرماه اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "موافقت مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید