مراسم روز بزرگداشت فردوسی در جوار آرامگاه حکیم توس برگزار گردید

به گزارش وبلاگ رضا، مراسم بزرگداشت روز فردوسی و پاسداشت زبان فارسی با حضور میهمانان داخلی و خارجی و با قرائت پیغام دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جوار آرامگاه حکیم توس برگزار گردید.

مراسم روز بزرگداشت فردوسی در جوار آرامگاه حکیم توس برگزار گردید

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در این مراسم که عصر چهارشنبه 25 اردیبهشت 98 برگزار گردید، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط مسئولان و مردم گلباران شد.

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، با قرائت پیغام دکتر علی اصغر مونسان با بیان این که امروز با اهتمام ملی برای یک موضوع ملی گرد هم آمده ایم، اضافه کرد: به تعهد خود در مورد احیای منطقه تاریخی توس پایبند هستیم و بدون وقفه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

مکرمی فر ادامه داد: با تفاهمی که در این راستا با شهرداری مشهد انجام شده استمرار این فعالیت را تا دروازه کشف رود خواهیم داشت، همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان اجرای برج باروی توس به طول 7 هزار متر را شروع نموده و با حمایت های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به خاتمه خواهد رساند.

هم چنین شهردار مشهد در این مراسم گفت: امروز پس از مدت ها مهجوریت آرامگاه فردوسی، قطعه اول پازل ساماندهی جلوخان فردوسی که عملیات آن طی مدت 6 ماه اجراشده بود، به بهره برداری رسید.

محمدرضا کلایی ادامه داد: امید است در ادامه بتوانیم ظرفیت هایی که در توس است و آن چیزی که در ذهن ایرانیان نقش بسته، را پاس بداریم و اقدامی عملی انجام دهیم.

وی گفت: حمایت های شورای شهر در کنار کوشش های مدیریت شهری و همکاری خوب میراث فرهنگی باعث شد که یکی از درخشان ترین اقدامات را برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی رقم بزنیم.

شهردار مشهد تأکید کرد: امیدواریم همشهریان از این فضای خوب لذت ببرند و ما بتوانیم با توسعه این حوزه ها حق ادبیات فارسی و فردوسی را به جای آوریم.

رئیس کمیسیون ویژه توس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم به قرارگیری دو مجسمه فاخر در راستا آرامگاه فردوسی اشاره نمود و گفت: این جریان ادامه خواهد داشت، در جلوخان 6 موقعیت برای نصب مجسمه وجود دارد.

سید مسعود ریاضی با تأکید بر مطالبه ثبت جهانی توس، اضافه کرد: بسیاری از اماکن فاخر ثبت جهانی شده اند اما این امر برای توس انجام نشده است.

وی متذکر شد: امید است تهیه و تصویب طرح جامع و تفصیلی منطقه توس زودتر به خاتمه برسد.

پیش از شروع مراسم روز بزرگداشت فردوسی، یادمان های دائمی رستم و رخش و نبرد رستم و اژدها در بولوار شاهنامه که در راستا آرامگاه فردوسی واقع شده است، رونمایی شد.

هم چنین فاز نخست طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به صورت آزمایشی بهره برداری شد و عملیات اجرایی فاز دوم بازپیرایی جلوخان آرامگاه شروع و تابلوی روزشمار تا سرانجام یافتن این پروژه به مدت 100 روز روشن شد.

25 اردیبهشت، به نام روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است.

منبع: میراث آریا

به "مراسم روز بزرگداشت فردوسی در جوار آرامگاه حکیم توس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم روز بزرگداشت فردوسی در جوار آرامگاه حکیم توس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید