فیلم های ایرانی بنفشه آفریقایی و مهران نیز پیروز به دریافت جوایزی دیگر این جشنواره شدند

به گزارش وبلاگ رضا، https://khabarcanada.ca/wp-content/uploads/2021/11/جشنواره-شانتیی.mp4

فیلم های ایرانی بنفشه آفریقایی و مهران نیز پیروز به دریافت جوایزی دیگر این جشنواره شدند

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از euronews جایزه بخش هیات داوران جشنواره شانتیی به فیلم پیرمردها نمی میرند ساخته رضا جمالی رسید.

تندیس این جشنواره با الهام از شعرها و آثار عباس کیارستمی آماده و به رضا جمالی اهدا شد.

در جشنواره فیلم شانتیی هفت فیلم ایرانی به نمایش عایدی. این جشنواره 7 نوامبر به کار خود سرانجام داد. جشنواره فیلم شانتیی با هدف آشنایی مخاطب ایرانی با سینماگران جوان ایران در شهر شانتیی برگزار گردید.

رضا جمالی در مصاحبه با یورنیوز گفت: به سینمای ایران علاقه دارم به این علت که رنگین کمانی از فرهنگ ها است. هر شهری در ایران برای خودش یک کشور است. رخدادهای جالبی که در گوشه و کنار ایران روی می دهد، می تواند درام فیلم ها باشد. با فیلمهای عباس کیارستمی بود به سینما علاقه مند شدم و کوشش می کنم فیلم هایی بسازم که از دل همین مردم باشد و مساله مردم را بگوید.

بعلاوه در این جشنواره جایزه بخش دانشجویان دانشگاه سوربن جشنواره فیلم شانتیی به فیلم مهران، ساخته رقیه توکلی و جایزه بخش تماشاگران این جشنواره نیز به فیلم بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی تعلق گرفت.

در این جشنواره فیلم های یدو ساخته مهدی جعفری، در میان تپه ها کاری از محمدرضا کیوان فر، پیرمردها نمی میرند ساخته رضا جمالی، بنفشه آفریقایی ساخته مونا زندی، روز ششم کاری از حجت قاسم زاده، مهران به کارگردانی رقیه توکلی و راستا معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی به نمایش عایدیند.

مرکز فرهنگی ایران و فرانسه با حمایت شهرداری شهر شانتیی، مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابت این جشنواره را برگزار کردند.

وبلاگ رضاف مرجع اخبار روز سراسر کانادا

منبع: خبرکانادا

به "فیلم های ایرانی بنفشه آفریقایی و مهران نیز پیروز به دریافت جوایزی دیگر این جشنواره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های ایرانی بنفشه آفریقایی و مهران نیز پیروز به دریافت جوایزی دیگر این جشنواره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید