فرود نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد

به گزارش وبلاگ رضا، نخستین فروند از مدل ایرباس های خریداری شده از سوی ایران در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

فرود نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد

بر اساس توافق انجام گرفته میان ایران ایر و شرکت هواپیمایی ایرباس یک مدل ایرباس 350 برای ارزیابی های ابتدایی و توسعه همکاری های دو طرف در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این ایرباس که بناست 16 فروند از آن در آینده تحویل ایران گردد هفته گذشته در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی های انجام گرفته در راستا بازگشت خود به فرانسه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ایرباس، این هواپیما گنجایش 440 مسافر در کلاس های پروازی متفاوت را دارد و از نظر برد پروازی می تواند مسافتی نزدیک به 15 هزار کیلومتر را پرواز کند.

ایرباس 350 که جدیدترین عضو هواپیماهای پهن پیکر تجاری در دنیا به شمار میرود برای پروازهای میان مدت و طولانی مدت طراحی شده و در کنار طراحی مدرن در مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی به همراه می آورد.

در کنار آن کاهش هزینه ها، سهولت عملیات پروازی، آموزش و نگهداری این هواپیما نیز بخش دیگری از مزایای ارائه شده برای این مدل از هواپیماست.

ایرباس اعلام نموده این مدل از هواپیماهای مسافرتی در سه میزان مختلف قابل عرضه است که در مدل های ایرباس 1000 350 و 900350 طراحی شده است.

در حال حاضر ایرباس 777 فروند از این هواپیما را سفارش گرفته که شامل 41 مشتری در دنیا خواهد بود.

طبق این شرکت در حال حاضر 15 فروند از ایرباس 350 در اختیار چهار ایرلاین بین المللی در حال استفاده است.

ایران از مدل ایرباس 350، شانزده فروند سفارش داده که طبق توافقات اجرا شده تا سال 2020 وارد کشور خواهند شد.

ورود نمادین نخستین ایرباس از مدل های خریداری شده از سوی ایران اولین هواپیمایی به شمار میرود که پس از لغو تحریم ها وارد ایران شده هرچند فرود امروز این هواپیما برای انجام آزمایش های فنی از سوی متخصصان ایران و بعلاوه رونمایی هواپیما برای رسانه ها بوده است، در آینده به شکل قطعی به ناوگان کشور اضافه خواهد شد.

منبع: الی گشت

به "فرود نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرود نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید