شاسی بلند جدید آئودی برای رانندگانی که شاسی بلند نمی خواهند

به گزارش وبلاگ رضا، تنها امید کارخانه شاسی بلند جدید DBX است که قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد. با اینکه رقابت در بازار شاسی بلند های لوکس شدید است، اما آستون مارتین امیدوار است با DBX فروش خود را افزایش داده و از بحران اقتصادی عبور کند.

شاسی بلند جدید آئودی برای رانندگانی که شاسی بلند نمی خواهند

هچ بک جدید آئودی با الهام از شاسی بلند های کارخانه طراحی شده است

هچ بک شاسی بلند

آئودی با الهام از ماشین های شاسی بلند خود، مدل جدیدی از هچ بک کوچک شهری A1 به بازار عرضه خواهد نمود.

آئودی می گوید A1 سیتی کارور (Citycarver) را برای رانندگانی ساخته که ماشین شاسی بلند نمی خواهند، اما برخی از خصوصیات این ماشین ها مثل ارتفاع بیشتر و ظاهر خشن ترش را دوست دارند.

تغییرات در مدل جدید ظاهری است. ارتفاع ماشین چهار سانتی متر بیشتر، چرخ ها بزرگتر و گلگیر ها تغییر نموده است. جلوپنجره جدیدی هم با الهام از ماشین های شاسی بلند کارخانه برای ماشین طراحی شده است.

آئودی امیدوار است با استفاده از محبوبیت ماشین های شاسی بلند توجه بیشتری به هچ بک کوچک خود جلب کند.

بازار هچ بک های کوچک دورنمای تاریکی دارد. قوانین تازه مبارزه با آلودگی هوا باعث شده هزینه ساخت خودرو ها بیشتر گردد. در اروپا که ماشین های کوچک یک سوم بازار را در اختیار دارند، خودروسازان باید تا سال 2021 میانگین آلودگی محصولات خود را به زیر 95 گرم در هر کیلومتر برسانند.

A1 سیتی کارور از نظر فنی فرقی با هچ بک کوچک A1 ندارد

سود هچ بک های کوچک اغلب کم است و با اضافه شدن هزینه های تازه، ساخت آن ها برای خودروسازان صرف نمی نماید. گروه خودروسازی پی اس ای که مالک کارخانه های پژو، سیتروئن و اپل است فراوری دو مدل کوچک اپل را متوقف نموده است.

هربرت دی اس، مدیر گروه فولکس واگن اخیرا گفته است این کارخانه تعطیلی خط فراوری دو مدل کوچک فولکس واگن را آنالیز می نماید. یکی از این مدل ها فولکس واگن پولو است که آئودی A1 براساس آن ساخته می گردد.

آستون مارتین امیدوار است با موفقیت شاسی بلند DBX از بحران اقتصادی عبور کند

آینده مبهم آستون مارتین

سقوط ارزش سهام آستون مارتین، آینده این خودروساز انگلیسی را با تردید روبرو نموده است. آستون مارتین پیش بینی نموده بود امسال حدود هفت هزار و 300 دستگاه ماشین بفروشد، اما حالا می گوید به دلیل کاهش تقاضا انتظار دارد فروشش حدود شش هزار و 500 دستگاه باشد. این شرکت همچنین در نیمه اول سال 2019 نزدیک به صد میلیون دلار ضرر نموده است.

اعلام این خبر باعث شد ارزش سهام شرکت بیست درصد کاهش یابد. آستون مارتین پاییز گذشته با اعلام برنامه ای گسترده برای ساخت مدل های جدید سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد. با برنامه ای که اعلام شد، قرار بود آستون مارتین از یک خودروساز کوچک به کارخانه ای بدل گردد که بتواند فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد.

ارزش سهام شرکت از آن موقع بیش از 75 درصد کاهش یافته است. سرمایه گذاری برای فراوری مدل های جدید هم باعث شده هزینه های آستون مارتین به شدت افزایش یابد.

تنها امید کارخانه شاسی بلند جدید DBX است که قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد. با اینکه رقابت در بازار شاسی بلند های لوکس شدید است، اما آستون مارتین امیدوار است با DBX فروش خود را افزایش داده و از بحران اقتصادی عبور کند.

برنامه آستون مارتین رسیدن به سقف فروش 14 هزار دستگاه تا سال 2025 است. اگر این شرکت نتواند این برنامه را عملی کند، ادامه فعالیتش به عنوان یک خودروساز مستقل بعید است و باید در بین خودروسازان بزرگ به دنبال یک خریدار باشد.

استقبال از مدل هایی نظیر 812 سوپرفست باعث افزایش سود فراری شده است

مدل های جدید فراری

فراری می گوید تا زمستان امسال سه مدل جدید معرفی خواهد نمود. لوییس کامیلری (Camilleri)، مدیر فراری هفته گذشته گفت دو مدل جدید، ماه آینده و مدل سوم تا خاتمه امسال میلادی رونمایی می گردد.

با این حساب تعداد مدل های جدیدی که خودروساز ایتالیایی در سال 2019 رونمایی نموده به پنج مدل افزایش خواهد یافت. جزییاتی درباره این مدل های تازه اعلام نشده است. اما پیش بینی می گردد یکی از آن ها اولین شاسی بلند فراری باشد که نامش پوروسانگو (Purosangue) است.

فراری پیش تر اعلام نموده بود که سودش در سه ماه دوم سال 2019 چهارده درصد نسبت به پارسال بیشتر بود. این شرکت در این مدت 184 میلیون یورو (204 میلیون دلار) سود کسب نموده است.

فراری پیش بینی می نماید تا خاتمه امسال حدود ده هزار دستگاه ماشین بفروشد.

حداکثر سرعت وانت پدالی EAV بیست و پنج کیلومتر در ساعت است

وانت پدالی

یک شرکت انگلیسی وانت پدالی الکتریکی ساخته که می گوید جایگزینی مناسب برای وانت های معمولی در راستا های کوتاه است. شرکت EAV در سال 2018 با ترکیبی از مهندسانی شکل گرفت که قبلا در صنعت هوا-فضا و مسابقات فرمول یک کار می کردند.

ماشین با باتری الکتریکی تا سرعت پنج کیلومتر در ساعت حرکت می نماید. برای سرعت بیشتر راننده باید رکاب بزند، اما موتور الکتریکی کارش را کمی آسان می نماید. حداکثر سرعت ماشین 25 کیلومتر در ساعت است و وانت با هر بار شارژ می تواند تا 48 کیلومتر حرکت کند.

ماشین را می توان با احتیاج مشتری تغییر داد و مثلا از آن برای تحویل بسته های پستی، جا به جا کردن بار یا مسافر استفاده کرد. ظرفیت حمل بار وانت 120 کیلوگرم است.

بزرگ ترین چالش برای سازندگان این وانت اقناع رانندگان است. راننده وانت معمولا در ارتفاع بالاتری می نشید و به اصطلاح سوار جاده است. در حالی که در وانت رکابی، او نه تنها جایگاه اش راحت نیست، بلکه در اتاقی نشسته که در و پنجره ندارد.

با این حال امکان مانور بهتر و پارک راحت در خیابان های شلوغ و هزینه نگهداری بسیار کم این وانت ها ممکن است بسیاری را وسوسه کند تا از آن را در راستا های کوتاه استفاده نمایند. قیمت پایه ماشین یازده هزار یورو (حدود 12 هزار دلار) است.

منبع: فرادید

به "شاسی بلند جدید آئودی برای رانندگانی که شاسی بلند نمی خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند جدید آئودی برای رانندگانی که شاسی بلند نمی خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید