روسیه از تلاشها برای بدنام کردن سازمان بهداشت جهانی نگران است

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تلاشها در جهت بدنام سازی سازمان بهداشت جهانی، گفت که اصلاح و بهبود فعالیتهای این سازمان، بجای انحلال آن، اقدامی لازم است.

روسیه از تلاشها برای بدنام کردن سازمان بهداشت جهانی نگران است

لاوروف در مقاله ای که در روزنامه گلوبال تایمز چین منتشر شد، در این باره می نویسد: اقدامات برای بدنام سازی سازمان بهداشت جهانی که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارد- و در این رابطه اکثریت قابل توجهی از کشورها متفق القولند- مایه نگرانی مقامات روسیه شده است.

این دیپلمات بلندپایه روس در ادامه اضافه کرد که مطمئناً سازمان بهداشت جهانی مانند هر ساختار چندجانبه دیگر باید فعالیتهای خود را بهبود بخشد و خود را با شرایط جدید را وفق دهد. به این منظور، لازم است که این سازمان منحل نشود، بلکه حفظ گفتگویی سازنده با تمام کشورهای عضو جهت توسعه واکنشهای حرفه ای مشترک به چالشهای جدید امری لازم است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد که کشورهای غربی در کوشش هستند تا از بیماری همه گیر کووید -19 برای مجازات دولتهای ناخواسته بعضی کشورهای خارجی استفاده نمایند و امتناع آنها از لغو محدودیتهای یکجانبه علیه بعضی کشورهای در حال توسعه دست کم در دوران این بیماری همه گیر بیانگر همین سیاست است.

لاوروف در ادامه اعلام کرد که این بیماری همه گیر فقدان انسانیت را در بعضی کشورهای غربی نشان داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه از تلاشها برای بدنام کردن سازمان بهداشت جهانی نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از تلاشها برای بدنام کردن سازمان بهداشت جهانی نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید