دیدار با خالق مرشد و مارگاریتا در موزه میخائیل بولگاکف

به گزارش وبلاگ رضا، شهر کیف، پایتخت اوکراین یکی از جذاب ترین مقصدهای اروپای شرقی به حساب می آید. با کلیساهای رنگارنگ گنبد دار ارتدوکس ها و مجسمه های متعدد در هر نقطه از شهر، کیف را به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای توریستی این منطقه تبدیل کرده است. در کنار همه جاذبه های توریستی کیف، موزه های متعدد این شهر بخش جذاب از گنجینه گردشگری این شهر به حساب می آید. موزه ملی فولکلور، موزه ملی چرنوبیل، موزه ملی هنر و موزه میخائیل بولگاکف از جمله مشهورترین موزه های پایتخت اوکراین هستند.

دیدار با خالق مرشد و مارگاریتا در موزه میخائیل بولگاکف

کیف به عنوان یکی از قطب های فرهنگی و هنری اروپای شرقی و حتی سراسر اروپا شناخته می شود. بازدید از مراکز دیدنی تاریخی، فرهنگی و هنری این شهر به همه افراد علاقمند به این موضوعات پیشنهاد می شود.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ رضا به معرفی موزه میخائیل بولگاکف می پردازیم. این موزه یکی از موزه های جذاب پایتخت اوکراین، خصوصا برای اهالی ادبیات است. پس از معرفی کوتاهی از میخائیل بولگاکف، نویسنده معروف اوکراین از موزه ای که به نام او در شهر کیف قرار گرفته است می پردازیم.

با ما در مجله گردشگری وبلاگ رضا همراه باشید.

میخائیل بولگاکف که بود؟

میخائیل بولگاکف یکی از مشهورترین نویسندگان روس زبان به حساب می آید. نام او در کنار نام بزرگانی مانند لئو تولستوی، فئودور داستایوفسکی و الکساندر پوشکین در صدر لیست نویسندگان کلاسیک روسیه می درخشد. بولگامف با توجه به آثار متفاوتش در میان ما ایرانی ها نیز نویسنده ای محبوب به شمار می رود.

بولگاکف در سال 1891 در کیف، پایتخت اوکراین به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در زمینه پزشکی تکمیل کرده بود، اما با توجه به علاقه بسیار به ادبیات، در این زمینه نیز رشد کرد. این نویسنده شهیر قرن بیستم، بخشی از عمر خود را در روسیه گذراند و سرانجام در سال 1940 در مسکو در گذشت و در همانجا به خاک سپرده شد.

آثار معروفی از بولگاکف بر جا مانده است که تعداد زیادی از آنها نیز به زبان فارسی ترجمه شده اند. از میان این آثار پر شمار می توان به رمان های مرشد و مارگاریتا، برف سیاه، گارد سفید و یادداشت های روزانه یک پزشک جوان و نمایشنامه های ایوان واسیلیویچ، جزیره سرخ و مولیر اشاره کرد.

موزه میخائیل بولگاکف شهر کیف

این جاذبه گردشگری تاریخی در قلب پایتخت اوکراین بدون شک یکی از آن جاهایی است که باید در برنامه سفرتان بگنجانید. جدا از جذابیت های تاریخی و ادبی مربوط به بولگاکف که ممکن است باعث شود به آن مراجعه کنید، این ساختمان خوش رنگ و لعاب جذابیت های فراوان دیگری را نیز در خود دارد. جدا از دیوارهای بیرونی موزه میخائیل بولگاکف که با رنگ های خاص نارنجی و سبز خود شبیه به خانه های درون کارتون ها است، معماری خاص این بنای دو طبقه با ایوان دیدنیش منظره ای چشم نواز را به وجود آورده است.

موزه میخائیل بولگاکف که در خیابان آندریفسکی شهر کیف قرار گرفته است در واقع خانه ای بوده است که این نویسنده شهیر بخشی از زندگی خود را در آن گذرانده است. در بخشی از این موزه می توانید اتاق کار او را ببینید که میز کار و ماشین تایپ او نیز در آن قرار گرفته است.

در جای جای خامه موزه میخائیل بولگاکف اشیایی که مورد استفاده خود این نویسنده بوده است قرار گرفته است. تلاش شده تا چیدمان منزل همانطوری باشد که در زمان زندگی او بوده است. بیشتر اشیا قرار گرفته در موزه نیز واقعی و به جا مانده از زمان حیات بولگاکف است.

در زمان حضور در این موزه ممکن است متوجه وجود اشیایی به رنگ سفید باشید. این شی می تواند یک لیوان یا یک پارچ و هر شی دیگری در موزه باشد. سفید بودن این اشیا بیانگر کپی بودن آنها است. این به این معنی است که شی حاضر اصل نبوده و برای حفظ چیدمان خانه موزه میخائیل بولگاکف آن را با ابعاد و شکل مشابه بازسازی کرده اند و در آنجا قرار داده اند.

اگر از آن دسته طرفداران پر و پا قرص آثار بولگاکف باشید که آثار او را تماما خوانده اند، برخی از نقاط این موزه را آشنا خواهید یافت. این خانه الهام بخش نویسنده برای نوشتن آثاری همچون گارد سفید و یادداشت های روزانه یک پزشک جوان بوده است.

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ رضا به معرفی موزه میخائیل بولگاکف در شهر کیف پایتخت جذاب اوکراین پرداختیم. این موزه جاذبه ای دیدنی در دل کیف است که با بازدید از آن می توانید دید بسیار خوبی از سبک زندگی و جزئیات مربوط به این نویسنده شهیر روس زبان پیدا خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "دیدار با خالق مرشد و مارگاریتا در موزه میخائیل بولگاکف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار با خالق مرشد و مارگاریتا در موزه میخائیل بولگاکف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید