دستور وزیر راه و شهرسازی برای مشخص تکلیف زمین های طرح نهضت ملی تا خاتمه شهریور

به گزارش وبلاگ رضا، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل راه و شهرسازی استان های کشور دستور داد تا انتها شهریورماه شرایط زمین های مورد احتیاج برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح را مشخص تکلیف نمایند.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای مشخص تکلیف زمین های طرح نهضت ملی تا خاتمه شهریور

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای عالی مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل راه و شهرسازی استان های سراسر کشور در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم کوشش شبانه روزی مدیران کل راه و شهرسازی در استان ها در راستای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، با یادآوری دستور رئیس جمهوری در نشست قبلی شورای عالی مسکن، موکدا از تمامی مدیران کل خواست که تا سرانجام شهریورماه شرایط زمین های مورد احتیاج برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح را مشخص تکلیف نمایند.

وی شرایط تعدادی از استان ها را در حوزه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نامطلوب خواند و به مدیران کل راه و شهرسازی آنها 2 هفته مهلت داد تا نسبت به مشخص تکلیف زمین ها برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام نمایند.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه ضمن اشاره به عقب ماندگی بعضی از استان ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در عین حال به جهشی که طی هفته های اخیر در این زمینه در این دو استان ایجاد شده است، پرداخت و خواهان سرعت دادن هر چه بیشتر به آنها شد.

قاسمی گفت: ما در بحث نهضت ملی مسکن با کسی شوخی نداریم و تمامی استان ها را هم بر مبنای شاخص هایی که وجود دارد، ارزیابی و در خصوص آنها تصمیم گیری می کنیم.

وی اضافه کرد: ما نباید از برنامه زمان بندی طرح نهضت ملی مسکن عدول کنیم و تمامی اختیارات لازم را هم به استانداران به عنوان روسای شورای عالی مسکن داده ایم و قصور و تاخیر در این رابطه پذرفتنی نیست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان هایی هم که کمبود زمین وجود ندارد و متقاضی ساخت مسکن در قالب ویلایی وجود دارد، باید زمین ها واگذار گردد و در همین قالب ساخته گردد. تمام فرآیند این کار یک هفته زمان لازم دارد و نباید تعلل کرد.

قاسمی ضمن قدردانی از خدمات مجموعه مدیریتی بانک مسکن در عین حال خواهان فعال شدن سایر بانک ها در پذیرش پرونده متقاضیان تائید شده و ارائه تسهیلات به آنها شد.

وی گفت: در رابطه با پرداخت تسهیلات به متقاضیان تائید شده، مدیران کل راه و شهرسازی استان ها لازم است هر هفته گزارشی از شرایط همکاری بانک ها به بنده ارائه نمایند تا در صورت وجود هر گونه مسئله ای، مجوزهای لازم از شورای عالی پول و اعتبار اخذ گردد.

پیش از صحبت های وزیر راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین شرایط اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در کشور ارائه کرد که بر این اساس، در مجموع از 5 میلیون و 565 هزار ثبت نامی، تنها حدود 431 هزار متقاضی یعنی کمتر از 8 درصد هنوز مشخص تکلیف نشده اند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: حائزین شرایط فعال که نسبت به تکمیل مدارک اقدام نموده اند، جمعا یک میلیون و 536 هزار نفر هستند که ادارات کل راه و شهرسازی استان ها باید در اسرع وقت معرفی متقاضیان به پروژه ها را انجام دهند.

محمودزاده گفت: باید سه اولویت در معرفی پروژه ها به بانک در نظر گرفته گردد؛ 1- پروژه های دارای متقاضی و فاقد قراردادهای مشارکت مدنی، 2- پروژه های ثبت شده ولی هنوز متقاضیان معرفی نشده اند و 3- تعداد واحدهایی که باید برای ساماندهی متقاضیان حائز شرایط اولیه ثبت و به بانک معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "دستور وزیر راه و شهرسازی برای مشخص تکلیف زمین های طرح نهضت ملی تا خاتمه شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور وزیر راه و شهرسازی برای مشخص تکلیف زمین های طرح نهضت ملی تا خاتمه شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید