درآمدزایی 158 میلیارد ریالی گمرک استان سمنان

به گزارش وبلاگ رضا، مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: 158 میلیارد و 554 میلیون ریال عایدی گمرک استان از ابتدای سال 1400 تا سرانجام شهریور با احتساب ضمانت نامه ها ثبت شده است.

درآمدزایی 158 میلیارد ریالی گمرک استان سمنان

به گزارش گروه استان های وبلاگ رضا از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان ابراز داشت: از مجموع 158 میلیارد و 554 میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان در نیمه نخست سال 1400 اندازه 74 میلیارد و 116 میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.

او ادامه داد: درآمدزایی گمرک استان سمنان نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافت.

او اعلام کرد: 24 بسته پستی به وزن 152 کیلوگرم از ابتدای فروردین سال جاری تا سرانجام شهریور از مبدا گمرک استان سمنان به کشور های مختلف صادر شد.

سعدالدین توضیح داد: ارزش بسته های پستی صادر شده از گمرک استان سمنان در نیمه نخست سال جاری هشت میلیارد و 928 میلیون ریال بود.

او یادآور شد: 112 هزار و 867 تن کالا به ارزش 169 میلیون دلار در 6 ماه نخست سال 1400 از گمرک استان سمنان صادر و پنج هزار و 342 تن کالا به ارزش 25 میلیون و 914 هزار دلار کالا در همین مدت از گمرک استان ترخیص شد.

او اعلام کرد: کالا های مختلفی مانند هیدروکربن سبک، روغن موتور، سود سوزآور، شمش سرب، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک از گمرک استان صادر و کالا هایی مانند پنبه حلاجی شده، اجزا و قطعات ترانسفور ها، الیاف اکرلیک، پنبه حلاجی شده و بلبرینگ به گمرک استان وارد شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات محرک مالی هر کشوری است و مدیریت فراوری راهبردی مهم در یاری به رونق صادرات است و از سوی دیگر بدون صادرات پررونق برنامه های کلان فراوری به نتیجه مطلوب نمی رسد و تحقق این ارتباط دوسویه نیازمند هماهنگی همه سازمان های متولی حوزه اقتصاد است.

بخش صنعت و معدن 34 درصد از اشتغال استان سمنان و 22 درصد از فراوری ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سال 99 بیش از 19 هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و 618 نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درآمدزایی 158 میلیارد ریالی گمرک استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدزایی 158 میلیارد ریالی گمرک استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید