خبرنگاران خسارت سیل یکهزار و 400 کشاورز لرستانی ثبت نشده است

به گزارش وبلاگ رضا، خرم آباد- خبرنگاران - معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: یکهزار و 400 کشاورز متضرر ازسیل فروردین سال گذشته خسارت خود را در سامانه ثبت نکرده اند و تا به امروز هیچ مبلغی به آنها پرداخت نشده است.

خبرنگاران خسارت سیل یکهزار و 400 کشاورز لرستانی ثبت نشده است

نامدار صیادی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ رضا افزود: این تعداد کشاورز اظهار داشته اند متحمل خسارت سیل شده اما از ثبت مشخصات و نوع خسارت خود درسجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) جامانده اند.

وی ادامه داد: برآورد تقریبی خسارت این افراد 6 میلیارد تومان است و تنها در صورت بازگشایی سامانه توسط وزارت کشور و ثبت اطلاعات قابل پرداخت می باشد که احتمال این امر بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه کشاورزان 13 هزار پرونده ثبت شده در کشور درخواست ویرایش اطلاعات را داشته اند ادامه داد: در این راستا پرونده خسارت 455 کشاورز لرستانی نیاز به ویرایش دارد که این مهم درحال پیگیری است و با انجام نهایی آن حدود 2 میلیارد تومان کمک بلاعوض به این افراد پرداخت خواهد شد.

صیادی گفت: مجموع سهم کمک های بلاعوض استان 290 میلیارد تومان بوده که ازاین رقم 50 درصد تخصیص یافت و تا به امروز 28 هزار و 600 پرونده خسارت کشاورزان سیلزده استان شامل کشاورز، مزرعه دار، باغدار، دامدار و زنبوردار 104 میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کرده اند و مابقی نیز به پرونده های ویرایشی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 270 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به استان ابلاغ شده افزود: پرونده تسهیلات 160 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی و تا به امروز 70 میلیارد تومان به 10 هزار پرونده پرداخت شده اما بسکمک از کشاورزان به دلیل اینکه مبالغ وام آنها اندک و حتی کمتر از یک میلیون تومان بوده از این تسهیلات استقبال نکرده و تنها کمک های بلاعوض را دریافت کردند.

سیل فروردین ماه پارسال بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بخش های مختلف کشاورزی لرستان و زیرساخت های آن خسارت زد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خسارت سیل یکهزار و 400 کشاورز لرستانی ثبت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خسارت سیل یکهزار و 400 کشاورز لرستانی ثبت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید