تکنیک های شش گانه ماساژ صورت

به گزارش وبلاگ رضا، ماساژ پیشانی صورت با استفاده از روغن انجام می پذیرد. برترین حالت برای ماساژ صورت آن است که مقابل تان آینه ای قرار دهید و مستقیماً در آینه به چشمان خود نگاه کنید

تکنیک های شش گانه ماساژ صورت

نویسنده: سلمان خدادادی

1- ماساژ پیشانی

ماساژ پیشانی صورت با استفاده از روغن انجام می پذیرد. برترین حالت برای ماساژ صورت آن است که مقابل تان آینه ای قرار دهید و مستقیماً در آینه به چشمان خود نگاه کنید. ماساژ صورت موجب تقویت عضلات و پوست ناحیه پیشانی شده و برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می نمایند و روی پیشانی شان چین های افقی و عمومی زیاد است، بسیار مناسب است. سپس سر انگشتان خود را به روغن آغشته نموده و آن را روی خط عمودی وسط دو ابرو روی پیشانی و شقیقه ها بکشید، این کار را باید به آرامی انجام دهید و هر بار که آن را تکرار می کنید، اندکی بر فشار سر انگشتان تان خود بیفزاید.ماساژ صورت موجب تقویت عضلات و پوست ناحیه پیشانی شده و برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می نمایند و روی پیشانی شان چین های افقی و عمومی زیاد است، بسیار مناسب است. این قسمت از صورت را دو تا سه دقیقه ماساژ دهید.

2- مهار کردن چین ابرو

ماساژ صورت برای پیشگیری از بروز چین ابرو مفید می باشد. حتماً برای تان پیش آمده موقع تبادل نظر با یکی از دوستان یا آشنایان خود متوجه شوید که او یکی از ابروهایش را بالا می اندازد. این کار موجب می گردد تا به مرور زمان چین عمیقی بالای ابروی او دیده گردد. ماساژ صورت برای پیشگیری از بروز چین ابرو در افرادی که عادت دارند ابروی خود را بالا بیندازند بسیار مفید است.این گروه کافی است با سر انگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند، به گونه ای که انگشت وسط آنها که بلندترین انگشت محسوب می گردد، روی ابروها حرکت نموده و بقیه انگشتان، عضلات بالا و پایین ابرو را لمس نمایند.

به این ترتیب وقتی به سرانجام ابرو نزدیک می شوید، با چرخشی به سمت پایین روی شقیقه ها را هم لمس نموده و این کار با چند بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه ها و در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه ای بسیار مناسب است.

3- ماساژ پشت لب ها

طریقه ماساژ دادن پشت ابرو در تصویر نشان داده شده است. یکی دیگر از نواحی چهره که ممکن است بعد از 45 سالگی با چین و چروک هایی همراه گردد، فاصله میان لب بالایی و بینی است. برای پیشگیری از بروز چین های عمیق در این ناحیه، برترین روش استفاده از ماساژ فشاری در این ناحیه است.برای آغاز سرانگشت هر دو انگشت سبابه را روی گودی بالای لب قرار داده و آن را به مدت 30 ثانیه به صورت ملایم فشار دهید. سپس سر انگشتان هر دو دست را به آرامی به سمت گوشه های لب بکشید و آن را تا نزدیک لاله گوشتان ادامه دهید. پیش از هر چیز از قلم نیاندازید که سرانگشتان خود را با مقدار کمی روغن آغشته کنید.

4- پیشگیری از افتادگی عضلات لب

افتادگی عضلات لب هم یکی دیگر از مشکلاتی است که اغلب خانم ها در سنین بالای چهل سالگی با آن رو به رو می شوند. این مسئله در بعضی افراد به صورت سطحی و در بعضی دیگر به علت مراقبت نکردن، به صورت خطوط عمیق مایل به پایین دیده می گردد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم

برای پیشگیری از بروز این افتادگی و خطوط زیر لب و در اطراف چانه، برترین کار، ماساژ عضلات این ناحیه است. برای ماساژ کافی است با سرانگشت هر دو انگشت سبابه، نقطه گودی را که روی چانه واقع شده است، به مدت 30 ثانیه فشار دهید و پس از آن با فشار اندکی هر دو انگشت سبابه را به سمت گوشه های خارجی لب پایینی راهنمایی نموده و عضلات این ناحیه را تقویت کنید.

5- تقویت عضلات گونه با کف دست

تقویت عضلات گونه با کف دو دست انجام می پذیرد. برای تقویت عضلات گونه هم راه چاره های متعدّدی وجود دارد که یکی از آن ها، ماساژ عضلات این ناحیه است. برای آغاز ماساژ ابتدا کف هر دو دست را به مقدار اندکی روغن آغشته نموده و سپس آنها را روی دو طرف صورت تان قرار دهید، به گونه ای که کف هر دو دست تان روی عضلات گونه قرار بگیرد. سپس کف دست ها را از پایین گونه به سمت بالا حرکت دهید.

تنها مراقب باشید که هنگام پایین آوردن کف هر دو دست، آنها را از روی صورت تان بردارید و دوباره روی گونه ها قرار داده و عضلات را به سمت بالا راهنمایی کنید. با تکرار این ماساژ به مدت 3 تا 5 دقیقه می توانید عضلات گونه خود را تقویت کنید تا فرم و ظاهر بهتری داشته باشند.

6- فشار بر نقاط زیر گونه (سه دقیقه)

افزایش نشاط و انرژی با ماساژ صورت

روی هر دو گونه نقطه ای وجود دارد که ماساژ دادن آن موجب افزایش مقدار نشاط و شادابی پوست بدن می گردد. این نقطه از جمله نقاطی است که در طب سنّتی چین، طب سوزنی و طبّ فشاری هم از آن برای افزایش مقدار نشاط و شادابی پوست استفاده می گردد. این نقطه درست روی گونه ها و به موازات لاله گوش افراد به صورت قرینه وجود دارد. برای ماساژ این دو نقطه کافی است از دو انگشت سبابه خود یاری گرفته و این نقطه را برای سه دقیقه فشار دهید، فشار دست تان نباید به حدّی باشد که در گونه خود، درد یا تغییر رنگ احساس کنید. امروزه استفاده از متدها و تکنیک های ماساژ درمانی برای حفظ جوانی و شادابی پوست در کشورهای مختلف و توسّط متخصّصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. این شیوه شاید کم خطرترین و کم هزینه ترین روش برای حفظ جوانی و نشاط در خانم های جوان محسوب گردد که امروزه در میان خانم های میانسال هم هواداران زیادی پیدا نموده است، زیرا اجرای آن دردسرهای دیگر تکنیک ها و شیوه های مبارزه با چین و چروک پوست را ندارد، عوارض داروهای شیمیایی و انواع کرم ها و لوسیون ها را به افراد تحمیل نمی کند و از طرفی خرج چندانی ندارد، زیرا فرد می تواند با یادگیری بعضی از ساده ترین اصول ماساژ درمانی به اعضای خانواده خود ماساژ ارائه دهد و یا ماساژ را از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کند.

تکنیکهای ماساژ صورت به راحتی می تواند شما را از شر چین و چروک های سطحی و حتّی عمیق رهایی بخشد. این تکنیک ها را دو تا سه بار در هفته تکرار نموده و در اجرای آن ها مداومت داشته باشید.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون

به "تکنیک های شش گانه ماساژ صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک های شش گانه ماساژ صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید