نکاتی که هنگام خرید بلیط اتوبوس باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ رضا، همه عاشق سفر و تماشا مکان های تازه هستند، اما به خاطر شلوغی جاده ها و ترافیک همیشگی از رانندگی فرار می نمایند. اتوبوس به خاطر سرعت نسبتا مناسب، امنیت و هزینه کمتر معمولا یکی از اولین انتخاب های مسافران بین شهری است. در کنار اینها، یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این وسیله نقلیه امکان رزرو بلیط آنلاین است. همراهمان باشید تا نکاتی درباره خرید بلیط اتوبوس را باهم مرور کنیم.

نکاتی که هنگام خرید بلیط اتوبوس باید در نظر بگیرید

1. گزینه ها را دقیق آنالیز کنید

وقتی در سایت های مختلف مانند اسنپ دنبال بلیط اتوبوس هستید، از قلم نیاندازید که قیمت بلیط معیار مناسبی برای سنجش کیفیت اتوبوس ها نیست. اتفاقا گاهی قیمت خیلی کم یعنی ضعف خدمات و تجربه سفری تلخ. پس با کمی پرس و جو هزینه تقریبی سفر خود را برآورد کنید و بعد از میان گزینه های پیش رو برترین را انتخاب کنید.

2. بلیط اتوبوس را زودتر خریداری کنید که کمتر دچار استرس شوید

کسانی که همواره کارهایشان را به آخرین دقایق موکول می نمایند گاهی کارشان را انجام می دهند و گاهی هم کار از کار می گذرد و دست خالی می مانند. خرید بلیط اتوبوس از آن کارهایی است زودتر انجام دادنش بهتر است. خوشبختانه در کشور ما قیمت بلیط اتوبوس خیلی بالا و پایین نمی گردد، اما ممکن است جایگاه خالی گیرتان نیاید و سفر را از دست بدهید. پس چند هفته قبل از سفر، به فکر رزرو بلیط اتوبوس باشید تا پیروز شوید برترین روز، برترین ساعت و برترین جایگاه اتوبوس را رزرو کنید. اسنپ تریپ اتوبوس امکان خرید اینترنتی بلیت اتوبوس را برای شما عزیزان فراهم می نماید.

3. برگه بلیط را قبل از سفر تحویل بگیرید

هرگز با فرض اینکه بلیط اتوبوس در ایستگاه حاضر و آماده است، گرفتن برگه را به روز سفر موکول نکنید. قبل از رزرو بلیط، آنالیز کنید که قرار است برگه بلیط چطور به دست تان برسد. بلیط را آنلاین بخیرید و خودتان پرینت بگیرید یا درصورت خرید حضوری، شرکتی را انتخاب کنید که بلافاصله پس از خرید، برگه چاپی در اختیارتان قرار بدهد یا اسکن برگه بلیط را با دستورالعمل چاپ برایتان ایمیل کند تا خودتان سر فرصت چاپش کنید.

4. نگاهی به قوانین شرکت اتوبوسرانی بیندازید

حق شماست که بدانید در طول سفر چه حقوقی دارید و شرکت اتوبوسرانی چه انتظاراتی از شما دارد. بنابراین قبل از تهیه بلیط، نگاهی به قوانین شرکت اتوبوسرانی مذکور بیندازید. اگر پس از افزودن بلیط به سبد خرید آنلاین توافق نامه ای مشاهده نکردید، پرداخت را نهایی نکنید. کمی دست نگه دارید و ابتدا با شرکت تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار بدهند.

5. بلیط را آنلاین رزرو کنید

حتی اگر مسئله راحتی را کنار بگذاریم، بیشتر وب سایت های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس تخفیف ها و مزایای چشمگیری برای مشتریان خود در نظر می گیرند. این یعنی گاهی با رزرو اینترنتی هزینه سفر کمتر می گردد. ضمناً می توانید شرکت های اتوبوسرانی را بر اساس قیمت، امکانات، زمان بندی حرکت و گزینه های دیگر مقایسه کنید.

بعلاوه در صورت لغو بلیط 12 تا 24 ساعت قبل از سفر، بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی مبلغ پرداختی را برمی گردانند. مزیت دیگر مطمئن بودن مسافران از بیمه سفر است و می توانند با خیال راحت سفر خود را شروع می نمایند.

مزایای تهیه بلیط اتوبوس آنلاین

در ادامه، فهرستی از مزیت های تهیه بلیط اتوبوس آنلاین نوشته ایم.

  • صف باجه های تهیه بلیط اتوبوس حضوری اغلب طولانی است ولی خرید آنلاین فقط چند دقیقه وقت شما را می گیرد؛
  • پرداخت آنلاین هزینه بلیط ساده، ایمن
  • برنامه های حرکت اتوبوس، قیمت بلیط، نقاط سوارشدن و پیاده شدن قابل مشاهده اند؛
  • مشتریان می توانند در طول شبانه روز و حتی در ساعت های غیراداری بلیط بخرند؛
  • واسطه ها حذف می شوند؛
  • امکان انتخاب جایگاه مدنظر وجود دارد؛
  • تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه وجود دارد؛
  • بیمه مسافرت شامل حال مسافران می گردد؛
  • لغو بلیط اتوبوس آسان است و دردسر ندارد.

راهنمای قدم به قدم خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

ظهور اینترنت دردسرهای زیادی را از میان برداشته است و خوشبختانه دیگر مجبور نیستیم برای کارهایی ساده مثل پرداخت قبوض یا خرید بلیط از خانه خارج شویم. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کافی است نگاهی به وب سایت های فروش بلیط اتوبوس بیندازیم و با توجه به مبدأ و مقصد، مناسب ترین گزینه را انتخاب و پرداخت را نهایی کنیم. به رغم سادگی فرایند رزرو بلیط اتوبوس، هنوز هم برای عده ای سؤال است که چطور بلیط اتوبوس بگیریم یا از کجا بلیط اتوبوس بخریم. به همین دلیل در ادامه مراحل تهیه بلیط آنلاین اتوبوس را شرح داده ایم.

1. جست و جو

شهر مبدأ، شهر مقصد و تاریخ عزیمت را در اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن خرید بلیط تایپ کنید. در این مرحله، خوب به شهرها و تاریخ های حرکت دقت کنید تا بلیت اتوبوس اشتباه نخرید.

2. انتخاب بلیط و جایگاه

پس از واردکردن تاریخ و شهرهای مبدأ و مقصد، پیشنهادهایی از شرکت های اتوبوسرانی مختلف با اطلاعات قیمت، ساعت و دیگر جزئیات حرکت مشاهده خواهید کرد. شرکت مدنظر را انتخاب کنید و وارد صفحه رزرو بلیط شوید. در این مرحله، بسته به امکانات وب سایت شرکت، می توانید جایگاه های خالی اتوبوس را برای روز و ساعت تعیین ببینید. پس از تکمیل اطلاعات، نوبت پرداخت هزینه بلیط می گردد.

3. اطلاعات شخصی و پرداخت

در این مرحله، اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی و شماره تماس را وارد کنید تا به صفحه پرداخت راهنمایی شوید. آنالیز کنید برای خرید بلیط اتوبوس چه مدارکی ضروری است و همان مدارک را بارگذاری کنید. بعد از تکمیل سفارش و پرداخت نهایی، اطلاعات سفر به وسیله ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد. توصیه می کنیم در این مرحله تمام دقت خود را به کار بگیرید و کادرها را با دقت پر کنید تا خطایی در صدور بلیط رخ ندهد.

کلام آخر

در این مقاله، مهم ترین نکات خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و مزایای آن را گفتیم. مشتاقیم نظرات شما را درباره سفرهای اتوبوسی بدانیم. چه تجربه هایی داشته اید؟ تا به حال از اسنپ تریپ اتوبوس استفاده نموده اید؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع: فرارو

به "نکاتی که هنگام خرید بلیط اتوبوس باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که هنگام خرید بلیط اتوبوس باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید