تکمیل طرح های برق خراسان جنوبی روی خط سرعت

به گزارش وبلاگ رضا، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: تصمیم جدی شرکت برق منطقه ای خراسان بر تکمیل طرح های برق مورد احتیاج خراسان جنوبی است.

تکمیل طرح های برق خراسان جنوبی روی خط سرعت

محمودی در ملاقات با استاندار خراسان جنوبی گفت: تصمیم جدی ما بر این است که طرح های برق خراسان جنوبی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و بخش صنعت استان هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسند.

او با بیان اینکه طرح اجرای پست 400 کیلوولت نهبندان باید 10 سال پیش شروع می شد که به دلایلی این کار انجام نشد، اضافه کرد: اجرای این پست یکی از زیرساخت های اساسی برای نهبندان است که با جدیت در حال اجرا است.

به گفته مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در حدود دو ماهی که از شروع آن می گذرد بیش از 65 میلیارد تومان تجهیزات برای این پست تامین شده است که داخل سایت مورد نظر موجود است و این طرح پیشرفت خوبی دارد.

او توضیح داد: توافق با ایمیدرو برای تخصیص سهم 60 میلیارد تومانی در این طرح اجرا شده است که به زودی تامین می گردد.

محمودی اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی هم به زودی 10 میلیارد تومان از سهم 20 میلیارد تومانی خود در این طرح را می دهد و موافقت نامه برای تخصیص سهم 10 میلیارد تومان استان از مبلغ 20 میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی در اجرای این پروژه هم باید مبادله گردد.

به گفته مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان حداقل برآورد برای اجرای طرح پست 400 کیلو ولت نهبندان 200 میلیارد تومان است که برآورد اکنون ما برای اجرای این طرح 300 میلیارد تومان است.

او اضافه کرد: برای تهیه ترانس پست نهبندان حدود 80 میلیارد تومان باید هزینه گردد که به زودی پیمانکار آن معین می گردد و در طول یک سال عملیات اجرای ان انجام و در خرداد 1403 پست نهبندان برق دار خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه طرح خط تک مداره 132 کیلو ولت تغدیه پست دیهوک طبس حدود 65 درصد پیشرفت دارد که تا قبل از خرداد سال 1402 برق دار خواهد شد، گفت: شرکت شهرک های صنعتی تا به امروز هفت میلیارد و 200 میلیون تومان از سهم خود را در این طرح پرداخت نموده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان بیان نمود: عملیات اجرایی طرح شاهکوه هم از دیروز شروع شده است و سفارش ساخت ترانس و بیشتر تجهیزات مورد احتیاج در این طرح اجرا شده است.

محمودی اضافه کرد: طرح پست 132 کیلو ولت شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم بر اساس اعلام احتیاج شرکت شهرک های صنعتی در حال اجرا است که شرکت شهرک های صنعتی 15 میلیارد تومان اسناد خزانه برای سهم خود در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه سهم استان برای اجرای این طرح ها باید معین گردد، پیشنهاد کرد در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای اجرای خط 15 کیلومتری زغال سنگ طبس پیش بینی گردد.

وبلاگ رضا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل طرح های برق خراسان جنوبی روی خط سرعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل طرح های برق خراسان جنوبی روی خط سرعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید