چرا تهرانی ها عاشق سفر شمال هستند؟

به گزارش وبلاگ رضا، با وجود تعداد بالای جاذبه گردشگری در ایران، چرا اغلب تهرانی ها به شمال کشور سفر می کنند؟

چرا تهرانی ها عاشق سفر شمال هستند؟

با آغاز فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، بار دیگر سیل بزرگ تهرانی ها به سمت شمال کشور آغاز می شود. ساکنان تهران با آگاهی از ترافیک و ساعات طولانی رانندگی در جاده، باز هم مقاصد دیگر ایران را برای گردشگری انتخاب نمی کنند. محمد ثابت اقلیدی، سرپرست برنامه ریزی و حمایت از توسه گردشگری در این باره می گوید:

تهرانی ها تقصیر ندارند، آن ها منطقه ها دیگر را نمی شناسند. تا به امروز برای دیگر منطقه ها ایران آن چنان تبلیغی صورت نگرفته و فرهنگ سازی لازم اتفاق نیفتاده است.

سفر به شمال کشور اتفاقی است که طی سال های طولانی میان تهرانی ها به صورت فرهنگ جا افتاده است و تغییر آن باید از زیرساخت های فرهنگی آغاز شود. با وجود استان هایی مانند قزوین، سمنان و قم در اطراف تهران، می توان با برنامه ریزی صحیح گردشگری، جمعیت مسافر به سمت شمال کشور را به نقاط مختلف توزیع کرد. علاوه بر آن، از این طریق آگاهی از فرهنگ های مختلف نیز به مراتب توسعه بیشتری می یابد.

ثابت افزود:

در حال حاضر مجتمع های گردشگری بین راهی در همچون باغ پرندگان، پروش ماهی خاویار و ... در استان قم ایجاد شده است که با خلاقیت فضای خاصی را ایجاد کرده و خیلی از تهرانی ها نیز اوقات خود را در آن جا سپری می کنند. استراتژی ما در سازمان به این صورت است که می خواهیم با برگزاری رویدادهایی جاذبه های فاخر استان های هم جوار تهران را معرفی کنیم.

طبق گفته های او در حال حاضر استان همدان در حال تدارک زیرساخت هایی با عنوان تیم میزبانی از کودک است. این برنامه جهت ترغیب خانواده ها برای سفر به همدان طرح ریزی شده است و سازمان در نظر دارد تا برنامه هایی مشابه را برای دیگر استان ها نیز تدارک ببیند.

اردشیر عروجی، کارشناس حوزه گردشگری، معتقد است 2.5 میلیون نفری که در سال گذشته به ترکیه سفر کردند، مسافرانی بودند که به بهانه تفریح ناسالم از سفر آن ها به شهرهای داخلی جلوگیری شده است؛ در حالی که آن ها به کشورهای خارجی رفته و در آنجا به تفریحات ناسالم تری می پردازند. اگر آزادی مناسب در گردشگری هر استان به نوع خود فراهم شود، بسکمک از گردشگران همان هزینه را در داخل کشور پرداخت خواهند کرد.

عروجی همچنین عقیده دارد که برگزاری سفرهای گروهی باعث می شود تا گردشگری داخلی رونق بیشتری پیدا کند. او با بیان این نکته که تنها 4 یا 5 درصد از سفرهای داخلی گروهی و مابقی انفرادی هستند، گفت که این نشان می دهد که افراد نگران حریم شخصی خود هستند.

علاوه بر آن، تنها ایجاد جاذبه نمی تواند باعث موفقیت شود و نه تنها باید تبلیغات درستی در این زمینه صورت گیرد، بلکه با برگزاری نظرسنجی از گردشگران و اعمال تغییرات در راستای بهبود شرایط، می توان به رونق صنعت گردشگری داخلی کمک کرد.

منبع: کجارو / etemaadonline.ir / tourismpaper.ir

به "چرا تهرانی ها عاشق سفر شمال هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تهرانی ها عاشق سفر شمال هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید