توزیع حمل و نقل هوایی بین المللی بر 6 هاب کشور، 2 هزار کیلومتر آزادراه می سازیم

به گزارش وبلاگ رضا، اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از شرایط تهران محور به 6 هاب افزایش دهیم.

توزیع حمل و نقل هوایی بین المللی بر 6 هاب کشور، 2 هزار کیلومتر آزادراه می سازیم

به گزارش گروه مالی وبلاگ رضا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک گفت: فرصت برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت ایجاد مصاحبه و تعامل و مرور تجربیات و ارزیابی عملکرد و تصویرسازی آینده مطلوب تر و فرصت میثاق مجدد و همکاری برای توسعه کشور است.

وی اضافه نمود: در سالی که گذشت کوشش کردیم موانع را شناسایی و برطرف کنیم و در همه کمیسیون های مشترک و همچنین کشور های همسایه تفاهمات و اسناد را رد و بدل و اشکالات را برطرف کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز با کشور هایی که در راستا های ترانزیتی ما هستند کمترین ناهماهنگی را نداریم؛ ما عضو راه آهن های کشور های CIS هستیم و با تفاهم نامه های چندجانبه با قطار های باری از راستا شرق به سمت چین و همچنین به سمت اروپا حرکت شروع شده است و ما از این خط به صورت خط زنده ریلی استفاده می کنیم تا حجم بار ترانزیتی ما را افزایش دهد.

اسلامی ادامه داد: در حوزه هواشناسی عضویت مدیریتی در منطقه محقق شده است.

وی تأکید کرد: تا خاتمه عمر این دولت 2 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه به آزادراه و بزرگراه های کشور اضافه می گردد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: تا خاتمه سال روزانه 20 کیلومتر راه روستایی به راه های روستایی آسفالته کشور اضافه می گردد.

اسلامی اضافه نمود: در بندر چابهار در سال 96، 800 تا 900 هزار تن بار در سال جابه جا می شد و ترافیک جاده ای 1.4 میلیون تن بود و تصادفات زیادی رخ می داد، اما در سال 97 این رقم به 2.5 میلیون تن افزایش یافت و در سال 98 میزان بار از 2.4 میلیون تن متجاوز شده است.

* افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا خاتمه سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن چابهار ـ. زاهدان امروز در حال تکمیل است و امیدواریم با تخصیص رقم 300 میلیون دلاری صندوق توسعه این خط تا خاتمه سال 1400 افتتاح گردد.

وی گفت: در حوزه صنایع وابسته به حوزه حمل و نقل نوسازی ناوگان با توجه به سند نوسازی ناوگان جاده ای با موضوع وزارت صمت و حمایت نظام پولی و بانکی امیدواریم نوسازی ناوگان شتاب بگیرد.

وی گفت: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان ریلی 16 شرکت مسافری و 9 شرکت سازنده از محل تبصره 18 اختصاص می یابد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی با توجه به طرح جامع حمل و نقل و توجه به فرودگاه های پیشرفته رو به رشد است گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از شرایط کشنده تهران محور به 6 هاب افزایش داد و پرواز های بین المللی در این هاب ها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توزیع حمل و نقل هوایی بین المللی بر 6 هاب کشور، 2 هزار کیلومتر آزادراه می سازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع حمل و نقل هوایی بین المللی بر 6 هاب کشور، 2 هزار کیلومتر آزادراه می سازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید