تورهای آشناسازی با چه شرایطی برگزار می شوند؟
به گزارش وبلاگ رضا، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، هماهنگی با ستاد کرونا استان، اعتمادسازی و اطمینان بخشی در زمینه سفرهای هوشمند با رعایت ضوابط بهداشتی و انتخاب مسیرهای جدید منطبق با پتانسیل های استان را از جمله شرایط برگزاری فم تورهای آشناسازی عنوان نمود.

میراث آریا: محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی با تاکید بر اینکه در برگزاری تورهای آشناسازی هماهنگی با ستاد کرونا استان در اولویت است، اضافه نمود: استان هایی که در شرایط قرمز و یا هشدار قرار داشته باشند تور آشناسازی برگزار نخواهند کرد و اجرای برنامه ها منوط به تایید ستاد کرونای استان است.
او توضیح داد: برنامه همدان به دلیل شرایط قرمز استان لغو شد و فمتور استان کهگیلویه و بویر احمد نیز با وجود ثبت نام ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در صورت عدم شرایط مساعد، برگزار نخواهد شد. برنامه های آینده استان ها نیز براساس آنالیز شرایط انجام خواهد گرفت.
قاسمی با تاکید بر اینکه تورهای آشناسازی دوران کرونا علاوه بر اهداف همیشگی و معمول یعنی معرفی جاذبه ها و قابلیت های جهانگردی، ماموریت و هدف مهم تری را دنبال می نماید، اضافه نمود: این هدف اعتمادسازی و اطمینان بخشی در زمینه سفرهای هوشمند با رعایت ضوابط بهداشتی و ترجیحاً در قالب سفرهای برنامه ریزی شده از سوی دفاتر خدمات مسافرتی در همزیستی با کرونا است.
مدیر کل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی ادامه داد: شرکت کنندگان این تور با انعکاس مشاهدات میدانی خود پیرامون رعایت موارد بهداشتی در تاسیسات جهانگردی، رستوران ها، وسایل نقلیه، جاذبه های جهانگردی و سایر اجزاء سفر می توانند اطمینان خاطر لازم را به علاقمندان سفرهای ایمن و بی خطر بدهند.
او با بیان این مطلب که نتایج این مشاهدات و تورها صرفاً به دوران کرونا محدود نخواهد شد، اضافه نمود: در کنار این رسالت خطیر، این تورها می توانند شناخت کاملی از مقاصد مورد بازدید را برای بلند مدت و احیای سریع در دوران پسا کرونا فراهم آورند.
قاسمی درباره پارامتر انتخاب شرکت کننده ها، بیان نمود: با توجه به شرایط کنونی اولویت ما با وبلاگ رضا، تورگردانان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان جهانگردی و افراد تاثیرگذاری است که دارای نگاه کلان هستند.
او درباره انتخاب جهتها تاکید نمود: با توجه به اینکه این فم تورها با هدف جذب جهانگرد داخلی برنامه ریزی شده اند، استان ها ملزم به انتخاب جهت جدید با درنظر دریافت پتانسیل ها و زیرساخت های جهانگردی و جاده ای استان هستند.
مدیر کل بازاریابی و تبلیغات جهانگردی با اشاره به حساسیت و نظارت بالا روی برگزاری تورهای آشناسازی ، اضافه نمود: تاکید ما به استان ها، برگزاری فم تور با تعداد یک سوم حالت طبیعی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از لحظه شروع تا لحظه خاتمه برنامه است. با رصد و ارزیابی تورهای برگزار شده و آنالیز بازخورد های آنها، به تازگی دستورالعمل جدید و سختگیرانه تری در قالب بخشنامه کشوری با تمرکز و تاکید مجدد بر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و به حداقل رساندن اثرات احتمالی این تورها ابلاغ شده است.
قاسمی با اشاره به موارد ذکر شده در بخشنامه فوق، توضیح داد: در این بخش نامه بر موارد مهم متعددی تاکید شده است که از جمله آنها می توان به لزوم رعایت سقف تعداد شرکت کنندگان (حد بیشتر 10 نفر)، دقت در انتخاب ترکیب تور، لزوم تامین و استفاده از تجهیزات و لوازم بهداشتی در تمامی لحظات تور از شروع تا خاتمه و … اشاره نمود.
او یکی از نکات برجسته این بخشنامه را تاکید بر ضرورت تبعیت کامل از تصمیمات مقامات عالی و ستاد کرونای استان مطرح کرد و اضافه نمود: اجرا یا لغو تورهای برنامه ریزی شده بر اساس قرار داشتن هر استان در شرایط قرمز، هشدار و یا سفید است. این تاکید در راستای واگذاری تصمیم گیری های مربوط به آزادسازی ها و یا اعمال محدودیت های مربوط به کرونا از سوی ستاد ملی کرونا به استان ها صورت پذیرفته است.
منبع: توریسم آنلاین