کوشش دولت پاکستان برای توجیه معاهده با صندوق بین المللی پول

به گزارش وبلاگ رضا، در حالیکه احزاب اپوزیسیون به شدت بر امضا معاهده میان دولت اسلام آباد و صندوق بین المللی پول تاخته بودند، نخست وزیر پاکستان کوشش خود را برای توجیه این معاهده شروع کرد.

کوشش دولت پاکستان برای توجیه معاهده با صندوق بین المللی پول

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ رضا به نقل از ای.آر.وای نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان در واکنش به اعتراضات احزاب اپوزیسیون خاطرنشان کرد: اقشار ضعیف جامعه تحت فشار افزایش مالیات قرار نمی گیرند.

وی توضیح داد: دولت در حال کوشش برای بهتر کردن زندگی شهروندان پاکستانی است همه ما مجبوریم که مدتی وضعیت موجود و فشار مالی را تحمل کنیم.

عمران خان گفت: ما یارانه پنهان موجود در اشیا ضروری زندگی را افزایش داده و ایم از 100 میلیارد به 180 میلیارد روپیه رسانده ایم تا اقشار ضعیف تحت فشار قرا نگیرند.

نخست وزیر پاکستان اضافه نمود: همچنین یارانه انرژی و به خصوص گاز مصرفی نیز به 200 میلیارد روپیه رسیده و پیش بینی ما این است که 75 درصد مردم افزایش قیمت را حس نخواهند کرد.

رئیس حزب تحریک انصاف گفت: برخورد با افرادی که در پرداخت مالیات تعلل می نماید افزایش پیدا خواهد نمود.

معاهده میان دولت پاکستان و صندوق بین المللی پول پس از آن امضا شد که مذاکرات میان این دو بعد از ماهها به نتیجه رسید.

احزاب اپوزیسیون ضمن انتقاد از این معاهده خاطرنشان کردند: دولت اسلام آباد در کوشش است موج بی سابقه ای از گرانی ها را به مردم تحمیل کند.

عمران خان پس از روی کارآمدن متوجه وجود زخمهای عمیقی بر پیکره اقتصاد کشورش شد و کوشش کرد به وسیله کشورهای همسایه و سپس صندوق بین المللی پول این مسائل را حل نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش دولت پاکستان برای توجیه معاهده با صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دولت پاکستان برای توجیه معاهده با صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید