استان اردبیل به احداث 800 کیلومتر بزرگراه احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ رضا، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای توسعه راه های استان، اردبیل به احداث 800 کیلومتر بزرگراه احتیاج دارد.

استان اردبیل به احداث 800 کیلومتر بزرگراه احتیاج دارد

علی یوسف زاده با بیان اینکه توسعه پایدار استان ها منوط به توسعه راههاست گفت: در استان اردبیل نیز یکی از اولویت های اصلی و دغدغه های جدی راه و شهرسازی استان اردبیل احداث بزرگراه و بعلاوه آزاد راه است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ساخت و توسعه راه های ایمن در محور های اصلی از اهداف مهم این اداره کل در سال های اخیر و بعلاوه مطالبات به حق مردمی است توضیح داد: استان اردبیل از لحاظ برخورداری بزرگراه در کشور جزو دهک های آخر در بین استان ها است و یکی از بزرگترین دلیل ها عدم احساس احتیاج و عدم توجه به این امر در سالیان قبل بود که خوشبختانه از 5 سال پیش این احساس احتیاج برای توسعه بزرگراه و آزاد راه که از شاخصه های توسعه استان نیز می باشد و مسئولان استان به جد در کوشش برای این مهم هستند.

یوسف زاده تا 5 سال پیش فقط 4 پروژه اردبیل - نیر، اردبیل - نمین، اردبیل - مشگین شهر و 50 کیلومتر از پروژه اردبیل به گرمی را دارای ردیف اعتباری ملی اعلام کرد و ادامه داد: مسئولان پرکوشش استان براساس همان احتیاج به توسعه در کنار راه و شهرسازی استان تصمیم گرفتند کار مطالعه سنجی پروژه هایی را که احتیاج به توسعه بزرگراه دارند را آغاز نمایند.

او با اشاره به اینکه این مسئله نقطه قوتی شد تا همه محور ها براساس احتیاج سنجی مورد آنالیز قرار گرفته و خیزی بزرگ برای توسعه راه های استان از نظر ساخت و احداث بزرگراه و آزادراه برداشته گردد گفت: با همت و پیگیری های استاندار ساعی و معاون امور عمرانی استانداری بعلاوه نمایندگان منطقه کار مطالعه سنجی همه محور ها به خاتمه رسیده و مورد تایید وزارتخانه است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع پروژه های راه اصلی و بزرگراهی استان اردبیل را 874 کیلومتر برشمرد و اعلام کرد: براساس احتیاج هرمنطقه این 800 کیلومتر را اولویت اصلی خود قرار داده ایم.

یوسف زاده اتمام کار مطالعه سنجی از نظر توجیه فنی و مالی، اخذ مجوز ماده 23 و قرار گرفتن این میزان از بزرگراه در ردیف اعتباری بودجه را یادآور شد و گفت: نسبت به 5 سال گذشته علی رغم همه مسائل و کمبود ها اکنون توسعه راه ها دوبرابر شده است.

وبلاگ رضا اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استان اردبیل به احداث 800 کیلومتر بزرگراه احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان اردبیل به احداث 800 کیلومتر بزرگراه احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید