50 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شدند

به گزارش وبلاگ رضا، داریوش لطیفی که عصر روز سه شنبه در جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال 1400 در اردبیل سخن می گفت با بیان اینکه بزرگترین معلمان امامان و پیامبران هستند اظهار کرد: صندلی معلمان و مدرسان همیشه یک مقام ویژه و مقدس بوده و دانشگاه ها نیز در راستای تربیت دانشجویان نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند.

50 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شدند

وی از فعالیت بیش از 600 مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل اطلاع داد و اضافه کرد: با کوشش شبانه روزی این مدرسان دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در زمینه های عملی و مهارتی بسیار پیشرفت نموده و در جامعه مشغول به فعالیت شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل اساس این مجموعه علمی را مهارت آموزی در کنار کسب علم و دانش مطرح نمود و گفت: احتیاج واقعی جامعه در عصر کنونی فعالیت دانش آموختگان با دانسته های عملی و تجربی است و در این راستا اقدامات بسیاری مؤثری در این واحد آموزشی اجرا شده است.

لطیفی به اقدامات اجرا شده در زمینه افزایش کیفیت و کمیت خدمات به دانشجویان نیز اشاره نمود و ادامه داد: تمامی مدرسان و کادر اداری این دانشگاه با فناوری های نوین آموزشی سعی در ارائه بهترین و سریع ترین خدمات را دارند به طوری که دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل دو سال پی در پی پیروز به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شده است.

وی تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی را 3800 نفر در 13 مرکز فعال علمی و کاربردی اظهار داشت و گفت: 8 درصد دانشجویان استان اردبیل در این دانشگاه تحصیل می نمایند که با احتساب میزان تحصیل و آموزش دانشجویان در مراکز فنی و حرفه ای این آمار به 12 درصد می رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از تسریع پذیرش دانشجویان از سال 1395 در استان اطلاع داد و بیان نمود: هم اکنون در سال 99 این میزان از ثبت نام به بیش از 85 درصد رسیده و تمامی دانشجویان نیز با توجه به احتیاج بازار هدف و اشتغال در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می شوند.

لطیفی دانشگاه علمی و کاربردی را از پیشگامان برگزاری دوره های کوتاه مدت مطرح نمود و اضافه کرد: در این راستا 28 برنامه درسی شامل 15 تک دوره و 13 تک درسی به متقاضیان رشته های مختلف ارائه شده و در سال 1400 نیز این دوره ها افزایش خواهد داشت

وی توضیح داد: از اهداف و اقدامات دیگر این واحد آموزشی جذب مدرسان نخبه و تراز اول است و در این راستا در سال گذشته 39 مدرس جهت آموزش مهارت های تخصصی به دانشجویان جذب شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از اشتغال بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان این واحد آموزشی در بازار کار اطلاع داد و گفت: سالانه بیش از 2000 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد 1280 نفر وارد بازار کار شده و با توجه به مشاغل و مهارت های خود پیروز به کسب در آمد می شوند.

لطیفی به برگزاری چندین استارتاپ و شتاب دهنده علمی و آموزشی در این دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: رویداد شتاب با موضوع عسل، ایمنی و بهداشت، مهندسی خودرو و گیاهان دارویی و 3 سمینار ملی نیز توسط اساتید و دانشجویان نخبه این دانشگاه برگزار شده است.

وی از درخشش دانشجویان این دانشگاه در مسابقات ورزشی نیز سخن گفت و اضافه کرد: دانشجویان این واحد آموزشی در مسابقات دارت کشوری جزو نفرات برتر بوده و مسابقات ورزشی کشتی قهرمانی نیز به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل در سال گذشته برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "50 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید