30 درصد خودروهایی که قصد ورود به طرقبه شاندیز را داشتند، بازگردانده شدند

به گزارش وبلاگ رضا، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: تا به امروز حدود 30 درصد خودروهایی که قصد ورود به طرقبه و شاندیز را داشتند، برگردانده شدند و اکنون ترددها بسیار کاهش یافته است.

30 درصد خودروهایی که قصد ورود به طرقبه شاندیز را داشتند، بازگردانده شدند

سید حسن حسینی در گفت وگو با وبلاگ رضا مطرح نمود: با توجه به اینکه بخش مهمی از اقتصاد طرقبه شاندیز از حوزه گردشگری تامین می گردد به همین دلیل این منطقه به نسبت دیگر شهرها بسیار بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سه نقطه حرم مطهر، فرودگاه و طرقبه شاندیز بسیار حساس اعلام شده بودند به همین علت از 13 بهمن ماه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در طرقبه شاندیز تشکیل شد.

فرماندار طرقبه شاندیز اعلام کرد: اگرچه به تمامی رستوران ها آموزش های بهداشتی لازم داده شد، اما از اسفندماه که قرنطینه شروع شد، خود اصناف تصمیم گرفتند تمامی مراکز تجمعی را تعطیل نمایند که هنوز هم تمامی رستوران ها، باغ تالارها، مناطق گردشگری، چایخانه ها و... تعطیل هستند.

وی گفت: به منظور پیشگیری و گسترش ویروس کرونا همه رستوران ها، مراکز تفریحی و گردشگری، فروشگاه های عظیم، کافی شاپ ها، سفره خانه و حتی بستنی فروشی ها که احتمال تجمع انسانی در آن ها وجود دارد و در مجموع 700 واحد صنفی تعطیل شده که با واحدهای کوچک این آمار به حدود یک هزار واحد می رسد.

حسینی مطرح نمود: اگرچه تمامی مراکز تعطیل شده بودند اما همچنان شاهد حضور گسترده مردم و حجم عظیمی از ترددها به خصوص مشهدی ها در طرقبه شاندیز بودیم، که با توجه به این حجم تردد تصمیم گرفته شد محدودیت ها را در ورودی های شهرستان تشدید کنیم، به همین دلیل اکنون با هماهنگی پلیس راهور به شدت ورودی اصلی از ابتدای جاده طرقبه و شاندیز کنترل می گردد.

وی اعلام کرد: برای مدیریت کردن فضا و کاهش نگرانی مردم تصمیم گرفته شد، تنها افراد بومی اجازه ورود داشته باشند در همین خصوص پلیس با همکاری شوراها و معتمدان محلی به شناسایی افراد بومی و غیر بومی اقدام می نمایند.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: اگر چه به دلیل نگرانی هایی که برای مردم منطقه وجود داشت یک سری حرکات مردمی و پویش های محلی صورت گرفت و اجازه ورود نمی دادند اما این اقدامات مدیریت شد و اکنون مردم محلی با پلیس همکاری دارند.

وی همچنین مطرح نمود: با تصویب ستاد کنترل و پیشگیری کرونای طرقبه شاندیز و برای جلوگیری از شیوع کرونا، خواسته اعضا مبنی بر مسدود شدن راه های اصلی برای کسب مجوز به استانداری خراسان رضوی ارسال شد.

حسینی اضافه کرد: در شرایط فعلی امکان اینکه مسافران و افراد غیر بومی به راحتی بخواهند وارد شهرستان شوند، وجود ندارد؛ همچنین در ورودی های طرقبه شاندیز سلامت افراد به طور مرتب با تب سنج کنترل می گردد.

وی مطرح نمود: براساس آمار، در دوم فروردین ماه سال گذشته 51 هزار خودرو وارد طرقبه شاندیز شده بودند که این آمار در امسال به 4700 خودرو کاهش یافته است، در مجموع 90 درصد کاهش ورودی به طرقبه شاندیز را داریم.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه حدود 30 درصد افرادی که قصد ورود به طرقبه شاندیز را داشتند برگردانده شدند و بقیه افراد که تردد دارند، بومی هستند؛ ادامه داد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا، کارگاه فراوری ماسک بهداشتی در طرقبه با فراوری روزانه 3 هزار ماسک راه اندازی شد.

وی گفت: اگرچه طرقبه و شاندیز میهمان خانه خراسان است ولی اکنون از پذیرش معذور هستیم، اگر بیایند هم خودشان سرگردانند و هم مردم نگران می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "30 درصد خودروهایی که قصد ورود به طرقبه شاندیز را داشتند، بازگردانده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد خودروهایی که قصد ورود به طرقبه شاندیز را داشتند، بازگردانده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید