کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: اتحادیه اروپا آمادگی بحران پناهندگان جدیدی را ندارد

به گزارش وبلاگ رضا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتقاد شدید به عدم انسجام و هماهنگی کشورهای اروپایی در بحران پناهندگان تاکید نمود که این اتحادیه آمادگی مقابله با بحران پناهندگان جدیدی را ندارد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: اتحادیه اروپا آمادگی بحران پناهندگان جدیدی را ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا برای یک بحران پناهندگان جدید آمادگی بدی دارد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان گفت که اروپا همچنین امروز هم برای یک بحران پناهندگان آماده نیست. کشورها همه یک هدف را دنبال نمی نمایند.

وی اضافه نمود: کمپین های بعضی دولت ها که پناهندگان را به عنوان یک تهدید به نمایش در می آورند هم کمکی به اوضاع نمی کند. انسان ها در اتحادیه اروپا خیلی درگیر خودشان شده اند.

گراندی که از سال 2016 کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است همچنین این انتقاد را به کشورهای اروپایی وارد کرد که هر گونه تهدید و اخراج و آوارگی که در اتحادیه اروپا رخ نمی دهد را جدی نمی گیرند. اما اروپا این مسئولیت را دارد که خود را با بحران پناهندگان در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا مشغول کند. اروپا باید از جمله در بحران لیبی دخالت کند تا به درگیری ها در آنجا انتها دهد. شرایط پناهندگان در این منطقه همچنان بدتر می گردد.

وی اضافه نمود: اردوگاه ها در این منطقه نه تنها مخوف است بلکه بسیاری از ساکنان آن به طور مستقیم در معرض تهدید درگیری ها در این کشور قرار دارند. در هفته های گذشته ما کوشش زیادی برای دسترسی به اردوگاه ها داشتیم.

گراندی با اشاره به اینکه شمار انسان هایی که به اروپا فرار می نمایند کاهش پیدا نموده است در عین حال در این باره هشدار داد که اروپا نباید مرتکب خطا گردد و موضوع پناهندگان را از دستور کار خود خارج کند. وی خواهان انسجام اروپایی در مسئله پناهندگان شده و تاکید نمود که مسئله هجوم پناهندگان باید مدیریت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: اتحادیه اروپا آمادگی بحران پناهندگان جدیدی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: اتحادیه اروپا آمادگی بحران پناهندگان جدیدی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید