کراس اوور سایپا آریا وارد خط فراوری شد

به گزارش وبلاگ رضا، پس از رونمایی رسمی سایپا از خودروی کراس اوور جدیدش در مرداد سال جاری، امروز شرکت سایپا از انتخاب نام آریا برای این خودرو اطلاع داد. سایپا آریا با مگا پلتفرم ملی SP100 وارد خط فراوری شد و قرار است در سال 1400 وارد بازار گردد. این خودرو که در مرداد 99 رونمایی شد، در کمتر از 6 ماه وارد خط فراوری شده و فرایند مونتاژ اولیه را تجربه می نماید.

کراس اوور سایپا آریا وارد خط فراوری شد

با شروع فراوری اولیه آریا، رکورد کمترین فاصله زمانی از رونمایی تا ورود به خط فراوری به نام این کراس اوور سایپایی ثبت شد. پیش از این، بسیاری از خودروهای داخلی با فاصله زمانی 8 ماه تا 2 سال از رونمایی، وارد خط فراوری آزمایشی شده بودند.

از چند روز قبل، اجزای بدنه کراس اوور آریا وارد خط بدنه خانواده SP100 در کارخانه سایپا شده و ساخت اتاق این خودرو شروع شده است. فراوری بدنه سایپا آریا فرایندی مشابه به ساخت اتاق شاهین را دارد و این کراس اوور هم از متریال ها و فرایندهای ساخت نو در سازه خود بهره می برد.

بیشتر بخوانید: نوترین شرایط فروش و پیش فروش سایپا

موتور سایپا آریا همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که 110 اسب بخار قدرت دارد؛ پس گیربکس 5 سرعته نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می گردد. البته سایپا این قول را داده که از سال 1400 نسخه اتومات سایپا آریا را نیز با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به خط فراوری برساند.

دو کیسه هوا (6 کیسه هوای 10 نقطه ای در نسخه فول آپشن اتوماتیک)، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تریم داخلی چرم، جایگاه راننده برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری و … از جمله امکانات سایپا SP100 کراس اوور است.

بیشتر بخوانید: شیوه قرعه کشی بعضی از محصولات سایپا حذف خواهد شد

در حال حاضر، اولین کراس اوور از مگا پلت فرم ملی فرایند فراوری خودروهای نمونه را طی می نماید و در این مرحله با فراوری 26 دستگاه آریا در خط فراوری، کارکنان خط هماهنگی لازم را برای مونتاژ این خودرو به دست می آورند و چیدمان خط با توجه به این خودرو سازگار می گردد. طبق وعده قبلی مدیران سایپا، در سال 1400 قدم بر جاده های کشور می گذارد.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ رضا بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "کراس اوور سایپا آریا وارد خط فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اوور سایپا آریا وارد خط فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید