چی بپزم ؟ ، طرز تهیه 5 ساندویچ خانگی، سریع و مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ رضا، ساندویچ های فوری و خانگی، این روزها می توانند سریع و مقرون به صرفه شما را سیر نمایند. در این مطلب طرز تهیه 5 ساندویچ خوشمزه خانگی آموزش داده شده است.

چی بپزم ؟ ، طرز تهیه 5 ساندویچ خانگی، سریع و مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ رضا، ساندویچ خانگی ازجمله غذاهای لذیذی است که هواداران بسیاری دارد و می توانید آن را در وعده های غذایی مختلف مصرف کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. این غذای محبوب نسبت به سایر غذاها کم هزینه تر است و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. بعلاوه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل نیز می تواند برای بچه ها مفید باشد.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند مورد از محبوب ترین ساندویچ های خانگی که می توانید به عنوان غذا برای مجالس، مهمانی ها و تولدهای خود با کمترین هزینه تهیه کنید آشنا کنیم.

  • چی بپزم ؟ | 10 روش آسان برای تهیه نودل و ماکارونی

ساندویچ پاستا و پنیر

طرز تهیه ساندویچ پاستا و پنیر

در ابتدا شیر و پاستا را در ظرفی ریخته و حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. مواد را هم زده و دوباره حدود یک دقیقه و 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید. در این مرحله پاستا باید پخته و غلظت یافته باشد. اندازه زمان پخت پاستا به مایکروویو بستگی دارد. بلافاصله پنیر رنده شده را اضافه نموده و مواد را هم بزنید تا پنیر ذوب گردد. درصورت احتیاج آن را حدود 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید، سپس هم بزنید.

در ادامه یک دوم قاشق سوپ خوری کره را روی یک طرف هر یک از نان های تست بمالید. روی قسمت های کره مالیده نشده نان ها یک ورقه پنیر قرار دهید. روی 2عدد از نان ها پاستای پنیری پخش کنید و 2عدد نان به جامانده را روی آنها قرار دهید تا به شکل ساندویچ در آیند.

در ادامه تابه ای را انتخاب کنید و آن را روی حرارت میانه گاز قرار دهید. هنگامی که ماهیتابه به خوبی داغ شد، ساندویچ ها را در آن سرخ کنید تا کاملاً طلایی و برشته شده و پنیر داخل آنها ذوب گردد. حال ساندویچ ها آماده است و می توانید سرو کنید.

مواد لازم

نان تست: 4 عدد

کره: 2قاشق سوپ خوری

پنیر چدار: 4ورقه

پاستا: یک دوم پیمانه

شیر: یک دوم پیمانه

پنیر چدار ریز رنده شده: یک دوم پیمانه

ساندویچ تورتیلای فیله سوخاری

طرز تهیه تورتیلای فیله سوخاری

در ابتدا فیله ها را به ابعاد کوچک برش دهید. روی آنها نمک، فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید. تکه های مرغ را ابتدا در تخم مرغ کمی هم زده شده فرو کنید و سپس در کورن فلکس پودر شده بغلتانید.

سپس آنها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. نان های تورتیا را گرم کنید و وسط آنها برگ کاهو قرار دهید.

سپس فیله مرغ سوخاری و گوجه فرنگی خرد شده اضافه کنید. سس را روی مواد بریزید و نان را بپیچید و سرو کنید.

طرز تهیه سس

ماست و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و سیر له شده را به آن بیفزایید. پیازچه را ریز خرد نموده و اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط نموده، نمک و فلفل بزنید. سس را تا زمان سرو در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم

فیله مرغ و گوجه فرنگی (هرکدام): 2عدد

نمک: به اندازه لازم

فلفل سیاه پودر شده: به اندازه لازم

پاپریکا: 2 قاشق چای خوری

کورن فلکس پودر شده: 3پیمانه

تخم مرغ کمی زده شده: 2عدد

نان تورتیا: 4عدد

برگ کاهو و روغن (هرکدام): به اندازه لازم

مواد لازم سس

ماست یونانی: 200 میلی لیتر

آبلیمو سنگی: 3 قاشق سوپ خوری

سیر له شده: 3 الی 4حبه

پیازچه ریز خرد شده: یک عدد

نمک: به اندازه لازم

فلفل سیاه پودر شده: به اندازه لازم

ساندویچ سالاد یونانی

طرز تهیه ساندویچ سالاد یونانی

در ابتدا نان پیتاها را از وسط نصف نموده تا بتوانید ساندویچ های بیشتری با آنها درست کنید.

سپس حمص که مواد میانی ساندویچ مان است را آماده کنید. طرز تهیه حمص نیز به این شکل است که گوجه، خیار، زیتون، پیاز و پنیر را ریز خرد نموده و با هم مخلوط کنید تا به خوبی به خورد هم بروند.

فلفل دلمه ای خردشده، آبلیموترش و روغن زیتون را به همراه اندازهی نمک و فلفل به مخلوط سبزیجات اضافه نموده و هم بزنید.

وقتی حمص آماده شد، در بین هر نیمه نان یک قاشق حمص بریزید و پخش کنید، سپس مخلوط سبزیجات را هم به قسمت های مساوی تقسیم نموده و داخل هر نیمه نان یک قسمت از آن را بریزید.

در این مرحله ساندویچ ها آماده است و می توانید آنها را در ظرف موردنظر گذاشته و با استفاده از گوجه، ذرت، خیارشور و مواد خوراکی دیگر آن را تزئین نموده و در نهایت آن را سرو کنید.

مواد لازم

پنیر فتا: 40گرم

کاهو خرد شده: 1پیمانه

خیار: 1عدد

فلفل دلمه ای سبز خرد شده: 4/1پیمانه

پیاز: 1 عدد کوچک

زیتون بدون هسته: 8 عدد

نان پیتا: 2 عدد

گوجه فرنگی: 1عدد

حمص: 4قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 1قاشق غذاخوری

آب لیموترش: 1قاشق غذاخوری

نمک: به اندازه دلخواه

فلفل سیاه: به اندازه دلخواه

ساندویچ سرد ماهی تن

طرز تهیه ساندویچ سرد ماهی تن

در ابتدا یک کاسه میانه انتخاب نموده و ماهی تن را به همراه کرفس که ساقه آن را در جهت طول دو نیم نموده و نازک ورقه نموده ایم و سیب که به قطعات نیم سانتی متری خرد نموده ایم، داخل آن ریخته و مخلوط می کنیم.

سپس سس مایونز را به همراه ریحان و آبلیمو به تن ماهی اضافه نموده و خوب مخلوط می کنیم و هم می زنیم، طوری که مواد کاملاً به خورد هم بروند.

در ادامه اندازهی نمک و فلفل را به مواد اضافه نموده و سالادمان را مزه دار می کنیم. مخلوط ماهی تن را به قسمت های مساوی تقسیم نموده و روی نان تست ریخته و با قاشق پخش می کنیم.

در ادامه تکه های به جای مانده نان تست را روی مواد قرار می دهیم. در این مرحله ساندویچ ها آماده هستند و می توانیم آنها را در ظرف موردنظرمان چیده و رویشان را تزئین کنیم.

نکته: باید توجه داشته باشیم با توجه به اینکه تن ماهی خود نمک دارد، هنگامی که قصد داریم نمک را به مواد اضافه کنیم، با احتیاط و کم کم این کار را انجام دهیم.

مواد لازم

کنسرو ماهی تن با روغن زیتون: 350 گرم

کرفس: 2ساقه

سیب پوست کنده و خرد نموده: 1عدد

مایونز: 4 قاشق سوپ خوری

برگ ریحان ساتوری شده: 2 قاشق سوپ خوری

آبلیموی تازه: 1 قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل آسیاب نموده: به اندازه لازم

نان تست جو یا چاودار: 8برش

ساندویچ رویال برگر

طرز تهیه ساندویچ رویال برگر

در ابتدا سیر و پیاز رنده شده را با هم مخلوط نموده و آب اضافی آنها را می گیریم. سپس آن را به همراه تخم مرغ، پودر سیر، پودر موسیر و فلفل به گوشت اضافه نموده و خیلی خوب ورز می دهیم. سپس آرد سوخاری را به صورت مرحله ای و کم کم به گوشت اضافه می کنیم و هر بار آن را به خوبی ورز می دهیم.

سپس گوشت آماده شده را به شکل یک دایره درمی آوریم و برای یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت نمایند. قارچ های خرد شده را داخل تابه ریخته و اندازهی نمک و فلفل به آنها زده و تفت می دهیم تا آب قارچ کشیده گردد.

بعد همبرگر را داخل ماهیتابه قرار می دهیم تا سرخ گردد. وقتی دو طرف همبرگر سرخ شد، ورقه پنیر را روی همبرگر قرار می دهیم تا با حرارت همبرگر پنیر آب گردد. همبرگر پنیری را داخل نان می گذاریم و روی آن 2 ورقه ژامبون، کاهو، گوجه و خیارشور می گذاریم.

مواد لازم

گوشت چرخ نموده با دنبه: نیم کیلو

تخم مرغ: 1عدد

پیاز: 4عدد

سیر: 2حبه

آرد سوخاری: به اندازه لازم

پودر سیر: 2قاشق مرباخوری

پودر موسیر: 1قاشق مرباخوری

نمک و فلفل : به اندازه لازم

نان همبرگر: به اندازه لازم

پنیر چدار: به اندازه لازم

قارچ خرد شده: 2 لیوان

ژامبون مرغ: به اندازه لازم

منبع: همشهری آنلاین

به "چی بپزم ؟ ، طرز تهیه 5 ساندویچ خانگی، سریع و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چی بپزم ؟ ، طرز تهیه 5 ساندویچ خانگی، سریع و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید