چگونه سَبُک سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ رضا، ترفند های ساده و کارآمد برای اینکه سبک بار سفر کنید

در تمام سال هایی که سفر کردم، فواید زیادی از به همراه داشتن بار کم برده ام، نه به علت اضافه بار جریمه شدم، نه نگران گم شدن چمدان هایم بودم و نه هیچ وقت بار اضافی دست و پا گیرم شده است. بیشتر وقت ها هنگامی که بقیه مسافران منتظرند تا بارشان را از فرودگاه تحویل بگیرند، من به علت نداشتن بار اضافی به راحتی بدون معطلی از فرودگاه خارج شده و سوار تاکسی می شوم.

چگونه سَبُک سفر کنیم؟

اغلب از من این سؤال می گردد که چگونه تمام مایحتاج سفرم را در یک ساک دستی جا می دهم، حتی در سفرهایی که ممکن است تا چند هفته طول بکشد. پس در ادامه با وبلاگ رضا همراه باشید.

  1. سفری طولانی به مکان هایی با آب و هوای کاملا متفاوت:

آیا قصد سفری ماجراجویانه به آمریکای جنوبی از کوه های سرد پاتاگونیا تا سواحل آفتابی ریو دو ژانیرو را داشته و نمی دانید چگونه چمدانتان را آماده کنید؟ نگران نباشید، حتی برای چنین سفری هم می توان تنها با یک ساک راهی شوید. خوب است بدانید که افرادی هستند که بدون هیچ ساک و چمدانی به سفر دور جهان می فرایند.

اگر قرار است سفرتان بیش از یک هفته طول بکشد، احتیاج نیست به فکر بردن لباس های زیاد باشید، کافی است با پرداخت مبلغی اضافه به هتل تان، ازخدمات شستشوی لباس با ماشین رختشویی بهره ببرید و احتیاجی به بردن چندین دست لباس نداشته و سبک تر سفر کنید.

خلاق باشید. این دقیقا همان زمانی است که خرید لباس های چند منظوره ارزش اش را دارد. مانند شلوارهایی که با یک زیپ تبدیل به شلوارک می شوند. یا ژاکت هایی که جیب های زیادی دارند و برای همراه داشتن وسایل کوچکتان مناسب است.

انتخاب هوشمندانه ساک دستی اهمیت دارد. به این موضوع دقت کنید که ساک سفرتان به میزان کافی جیب داشته باشد تا بتوانید وسایلتان را مرتب و تفکیک شده در ساک بگذارید. میزان ساکتان باید تا حدی باشد که اجازه داشته باشید آن را با خود به درون هواپیما ببرید.

راز داشتن آمادگی برای آب و هوای گوناگون، پوشیدن لباس در چند لایه است. یعنی همان تی شرتی که در هوای مرطوب سواحل بوینس آیرس می پوشید، به عنوان زیر پوش، زیر لباس گرمتان به هنگام کوه نوردی در رشته کوه های برفی آندیس بپوشید. همراه بردن تعداد لباس های ضخیم را به حداقل برسانید، اگر تی شرت زیر لباس گرمتان را که با پوست در تماس است را مرتب عوض کنید، احتیاج کمتری به تعویض لباس گرم رویی خواهید داشت.

و البته ژاکت خود را در دست بگیرید تا جای کمتری از ساک دستی تان اِشغال گردد.

منبع: الی گشت

به "چگونه سَبُک سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سَبُک سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید