چشم انتظاری مردم سنندج برای آب گوارا به انتها رسید

به گزارش وبلاگ رضا، طرح بزرگ آبرسانی غرب کشور به منظور بهبود کیفیت آب شرب و تأمین آب آشامیدنی سالم برای سنندج پس از 2 سال کوشش بی وقفه در آستانه بهره برداری است

چشم انتظاری مردم سنندج برای آب گوارا به انتها رسید

سالهاست که مردم سنندج از طعم و بوی آب شرب این شهر به شدت ناراضی هستند و برای تامین آب شرب سالم با دبه از آب چشمه ها استفاده می کردند و ساعت ها از وقت خود را در صف آب بودند.

این شرایط ادامه داشت تا اینکه مسئولان استان و وزارت نیرو به فکر چاره افتادند و طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در دستور کار نهاده شد.

انتها عملیات شروع این پروژه 15 بهمن سال 1399 کلید خورد، و اکنون طرح بزرگ آبرسانی غرب کشور به منظور بهبود کیفیت آب شرب و تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهر سنندج پس از 2 سال کوشش بی وقفه، در آستانه بهره برداری است.

مردم سنندج بعد از سال ها دغدغه کیفیت پایین آب شرب شهری، حالا انتظار دارند دولت سیزدهم به وعده ای که از دولت قبل بر زمین مانده بود سرانجام دهد و با بهره برداری از سامانه انتقال آب از سد آزاد، خوشحالشان کند.

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج امروز در جریان بازدید وبلاگ رضا از عملیات اجرایی سامانە انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج از تکمیل و راه اندازی این پروژه تا سرانجام آبان ماه و ارتقای کیفیت آب شرب در مرکز کردستان اطلاع داد.

حجت اللە محقق گفت: در حال حاضر پروژە انتقال آب از سد آزاد بە تصفیەخانە شهر سنندج 95 درصد رشد فیزیکی داشتە و تا سرانجام آبان ماە امسال مردم شهر سنندج از آب با کیفیت سد آزاد بهرەمند خواهند شد.

او اظهار کرد: علیرغم محدودیت های منابع اقتصادی کشور، کوشش ها برای ایجاد زیرساخت جهت توسعه پایدار استان کردستان با جدیت پیگیری شده و به همین دلیل بحث آب شرب سنندج از اولویت دارترین پروژه های کشور طی دو سال گذشته در دستور کار وزارت نیرو نهاده شد.

معاون اجرایی طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج اضافه نمود: طول کلی راستا پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه 480 متر است که در این میان 27 کیلومتر از این راستا با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی متر منشعب شده و با بهره برداری از آن سالانه امکان انتقال 57 میلیون مترمکعب آب به تصفیه خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل 700 هزار نفر، در افق سال 1425 ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند شوند.

محقق اعلام نمود: عبور راستا خط انتقال از منطقه ها صعب العبور و در راستاهای با توپوگرافی سخت و ترانشه هایی به ارتفاع 20 متر موجب تعریض جاده های روستایی و بهره مندی این روستاها از خدمات زیربنایی نیز شده است.

او اضافه نمود: در این طرح از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب و بعلاوه ایستگاه تقلیل فشار از 27 به 2 برای اولین بار در دیسپاچینگ انتقال آب کشور طراحی و راه اندازی شده که در نوع خود کم نظیر است و طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی آن به طور کامل به وسیله متخصصان، کارشناسان ایرانی و زنجیره های تولیدکنندگان داخلی شامل قطعه سازان استان کردستان اجرا شده است.

محقق گفت: این پروژه یکی از مهمترین طرح هایی بوده که برای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج با بودجه 850 میلیارد تومانی در مدت کمتر از دو سال و با همت و کوشش شبانه روزی قریب به 600 نفر از مهندسان و کارگران ایرانی اجرایی شده و تا سرانجام آبان ماه جاری مردم این شهر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره مند می شوند.

وبلاگ رضا کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چشم انتظاری مردم سنندج برای آب گوارا به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انتظاری مردم سنندج برای آب گوارا به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید