پیونگ یانگ: قطعنامه های شورای امنیت را قبول نداریم

به گزارش وبلاگ رضا، وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد از نشست اخیر شورای امنیت در خصوص آزمایش های موشکی این کشور گفته که چنین اقداماتی چشم انداز شبه جزیره را بغرنج تر می نماید.

پیونگ یانگ: قطعنامه های شورای امنیت را قبول نداریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، کره شمالی با رد بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با آزمایش های اخیر موشکی این کشور، گفت که چنین اقداماتی چشم انداز صلح در شبه جزیره را پیچیده تر می نماید.

به نوشته خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای از برگزاری نشست انگلیس ، فرانسه و آلمان در زمینه آزمایش جدید بر یک سامانه پرتابگر موشکی انتقاد کرد. کره شمالی عبارات به کار رفته در بیانیه این نشست را رد کرد.

در این بیانیه اقدامات کره شمالی در نوین سازی سلاح های خود به عنوان نقض قطعنامه های سازمان ملل توصیف شد.

کره شمالی 25 ژوئیه (3 مردادماه) دو موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد. این کشور به تازگی نیز یک سامانه پرتابگر موشکی را با موفقیت آزمایش کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه کره شمالی این اظهارات را توهین آمیز و تحریک جدی خطاب نموده است. پیونگ یانگ همچنین تأکید نموده است که قطعنامه های ضد کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

در این بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است که پیونگ یانگ هیچگونه تحریم هایی که توسط سازمان ملل متحد وضع شده را نمی پذیرد و تعلیق چندین آزمایش تسلیحات هسته ای در گذشته براساس خواست خود و نشان دادن تمایل به خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره بود.

کره شمالی در پاسخ به تهدیدهای آمریکا و متحدانش بارها تکرار نموده که برنامه هسته ای این کشور دفاعی است.

کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ سرانجام ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیونگ یانگ: قطعنامه های شورای امنیت را قبول نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ: قطعنامه های شورای امنیت را قبول نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید