نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی زیمنس گیمسا، رکورد فراوری انرژی خیره کننده 359 مگاوات ساعت را در 24 ساعت ثبت کرد

به گزارش وبلاگ رضا، یک نمونه اولیه توربین بادی، مجموع فراوری انرژی تجدیدپذیر یک روزه شگفت انگیزی را به ثبت رسانده و توانسته 359 مگاوات ساعت فراوری کند. این توربین، باید بیش از ظرفیت اسمی خود کار می کرد تا بتواند این رکورد را ثبت کند.

نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی زیمنس گیمسا، رکورد فراوری انرژی خیره کننده 359 مگاوات ساعت را در 24 ساعت ثبت کرد

Siemens Gamesa SG 14-222 DD یکی از بزرگترین توربین های بادی دنیا است که با ظرفیت اسمی 14 مگاواتی بزرگترین توربین های Haliade-X جنرال الکتریک برابری می نماید و تنها پشت سر سکوهای غول پیکر 15 مگاواتی Vestas و شماره یک فراوری انرژی فراساحلی دنیا یعنی مینگ یانگ 16 مگاواتی واقع شده است.

SG 14-222 DD که برای فراوری انرژی در سال 2024 برنامه ریزی شده، از سه تیغه بزرگ 108 متری استفاده می نماید که یک دایره جاروب به مساحت 39000 متر مربع ایجاد می نماید. و در حالی که ظرفیت اسمی آن 14 مگاوات است، می تواندتا 15 مگاوات انرژی فراوری کند.

به گفته پیتر اسمن، مدیر ارشد محصول زیمنس گیمسا، این عملکرد فراوری انرژی در حدود 98 درصد مواقع فعال می ماند و تنها در صورت بادهای طوفانی یا تلاطم بیش از حد خاموش می گردد.

در حالی که این توربین برای استقرار فراساحلی طراحی شده است، این نمونه اولیه در سرانجام سال 2021 در Østerild دانمارک در خشکی ساخته شد و در آنجا رکورد فراوری خود را به دست آورد.

این توربین در یک بازه زمانی 24 ساعته 359 مگاوات ساعت فراوری نموده که بیشترین انرژی فراوری شده به وسیله یک توربین تا حالا است و انرژی کافی برای راندن 1.8 میلیون کیلومتر را برای یک خودروی برقی سایز میانه فراهم می نماید. به عبارت دیگر انرژی روزانه مورد استفاده 12414 خانه میانه ایالات متحده را می تواندتامین می نماید.

نمونه اولیه SG 14-222 DD به طور کامل نصب شده و آماده راه اندازی است.

منبع: زیمنس گیمسا (توئیتر)

منبع: یک پزشک

به "نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی زیمنس گیمسا، رکورد فراوری انرژی خیره کننده 359 مگاوات ساعت را در 24 ساعت ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی زیمنس گیمسا، رکورد فراوری انرژی خیره کننده 359 مگاوات ساعت را در 24 ساعت ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید