طراح آیپاد: اجبار اپل به استفاده از USB، C درست بوده چون این شرکت انحصارطلب است

به گزارش وبلاگ رضا، تونی فیدل، طراح آیپاد می گوید تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اجبار اپل به استفاده از پورت USB-C برای آیفون های بعدی کاملا درست بوده چرا که فکر می نماید اپل یک شرکت انحصارطلب است.

طراح آیپاد: اجبار اپل به استفاده از USB، C درست بوده چون این شرکت انحصارطلب است

نائب رئیس سابق اپل یعنی تونی فیدل که از او به عنوان پدر آیپاد یاد می گردد اخیرا در رابطه با سیاست های کنونی اپل گفت و گوهای جالبی داشته است. او که در حال حاضر هیچ رابطه ای با این شرکت آمریکایی ندارد مدعی شده که تصمیم اتحادیه اروپا در رابطه با اجبار اپل به استفاده از پورت USB-C در آیفون های آینده کاملا درست بوده است. تونی فیدل اعتقاد دارد اپل اکنون به یک شرکت انحصار طلب تبدیل شده است.

گفت و گو با فیدل در رابطه با استفاده از پورت USB-C در آیفون ها با اشاره به صحبت های یکی از کاربران در توییتر شروع شد. این کاربر گفته بود که اگر اپل مجور می شد در آیپاد از پورت USB-C 1.0 به جای فناوری سریع تر فایروایر استفاده کند اکنون این گجت می توانست پیروز تر باشد. او در این رابطه گفت که اصلا نگران اجرای قانون اتحادیه اروپا مبنی بر اجبار استفاده از پورت USB-C نیست چرا که آن ها اپل را مجبور به استفاده از کار درستی نموده اند.

او می گوید اتحادیه اروپا فقط به این خاطر تصمیم به اتخاذ چنین قانونی گرفته که اپل تبدیل به یک شرکت انحصارطلب شده است. طبق گفته های او، باید یک سری قوانین به نفع کاربران هم وجود داشته باشد چرا که شرکت ها همواره کاری در راستای رضایت کاربران انجام نمی دهند.

اگر خبرهای مربوط به این موضوع را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید که یکی از اصلی ترین دلایل اتحادیه اروپا برای اتخاذ چنین تصمیمی، جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی بوده است. تونی فیدل هم می گوید این ساده ترین کاری بوده که می شد با استفاده از آن اپل را مجبور به تغییر پورت آیفون ها کرد چون این شرکت اصلا دوست ندارد یک سازمان خارجی به آن دیکته کند که چه کاری باید انجام دهد.

یکی از دنبال نمایندگان تونی در توییتر به این موضوع نیز اشاره نمود که اپل مخالف استفاده از پورت USB-C است چرا که از راه برنامه MFi پول زیادی به جیب می زند (MFi مخفف عبارت Made for iPhone/iPod/iPad تائیدیه ای است که از سوی اپل به شرکت های فراورینماینده لوازم جانبی داده می گردد و آن ها لوازم جانبی متناسب با محصولات اپل را فراوری می نمایند). فیدل هم با اشاره به اینکه خودش پایه گذار چنین سیاستی بوده گفت که بالاخره زمانش رسیده که اپل کار درست را انجام دهد.

در ماه ژوئن سال جاری بود که اتحادیه اروپا بر سر استفاده از پورت USB-C به عنوان پورت شارژ واحد گجت های هوشمند به نتیجه رسید. در همین هفته هم بود که بالاخره نظر قطعی خود را در این زمینه خاطرنشان کرد تا بدین ترتیب دیگر در سال 2024، هیچ محصولی با پورت شارژر غیر از USB-C راهی بازار نگردد. (منظورمان محصولاتی هستند که به بازار اروپا ارسال شده و به وسیله کابل شارژ می شوند). البته اتحادیه اروپا در این زمینه تنها نیست. مجلس سنای آمریکا و تنظیم نماینده مخابرات برزیل هم به فکر این هستند که اپل را به استفاده از این پورت در گوشی های خود مجبور نمایند.

در حال حاضر تمام کامپیوترهای مک و تقریبا تمام آیپدهای اپل از پورت USB-C بهره می برند. اما آیفون و یک سری از لوازم جانبی آن نظیر ایرپادز هنوز هم با پورت لایتنینگ در دسترس قرار دارند. لایتنینگ در سال 2012 به عنوان جایگزینی بهتر و سریع تر برای استاندارد Micro USB معرفی گردید اما اکنون و با ورود USB-C دیگر دورانش به سر آمده است.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "طراح آیپاد: اجبار اپل به استفاده از USB، C درست بوده چون این شرکت انحصارطلب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح آیپاد: اجبار اپل به استفاده از USB، C درست بوده چون این شرکت انحصارطلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید