مهرگان: حضور در جمع 4 تیم اول آسیا هدف تیم ملی والیبال بانوان است

به گزارش وبلاگ رضا، تمرین تیم ملی والیبال بانوان عصر امروز سه شنبه برگزار گردید. جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در جمع خبرنگاران درباره شرایط تیم ملی گفت: دوره آماده سازی عمومی و سازگاری ما به سرانجام رسید و ما دوره آماده سازی ویژه را پیگیری می کنیم. ترکیب هایی که فکر می کنیم نیاز باشد به کار می گیریم و روی تاکتیک هایی که ضروری است کار می کنیم. الان به اهدافی که داشتیم رسیدیم. با این روند پیش برویم نتایج درخشانی کسب خواهیم کرد.

مهرگان: حضور در جمع 4 تیم اول آسیا هدف تیم ملی والیبال بانوان است

مهرگان درباره تورنمنت اسلوونی مطرح نمود: در طول تمرینات می توانیم بازیکنان را به حداکثر پتانسیل برسانیم اما بازی تدارکاتی باعث می گردد ظرفیت بازیکنان را توسعه داده و آنان را از نظر هماهنگی آماده کنیم.در تورنمنت های اروپایی چون حریفان سطح بالایی حضور دارند با روش متفاوتی بازی می نمایند و این به بازیکنان ما یاری می نماید و همین موضوع باعث می گردد تا آنها شناخته شوند و احتمال لژیونر شدنشان بیشتر گردد.

وی اضافه کرد: امیدوارم در فصل آینده در لیگ جهان بیشتر از 10 بازیکن داشته باشیم. ترکیه هم لیگ خوبی دارد. امیدوارم بتوانیم به سوپرلیگ ترکیه بازیکنان بیشتری را معرفی کنیم. این موضوع به سطح والیبال ایران هم یاری خواهد نمود چرا که لیگ ایران پاسخگو نیست. مهمترین کار سیستم والیبال این است که بازیکنان را به لیگ های دیگر سوق دهیم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان درباره اینکه ما 3 لژیونر در ترکیه داشتیم و حضور آنها در تیم ملی چقدر یاری نموده است؟ اعلام کرد: تعداد بازی های مفید این بازیکنان 17 تا 18 بازی بوده است که یاری کرد به ثبات تکنیکی برسند تا لحظه پرفشار عملکرد خودشان را داشته باشند. بازیکنان به بازی سطح بالا احتیاج دارند که معمولاً سالی 40 بازی است اما ما در لیگ خودمان 4-5 بازی خوب داریم که در کشورهای دیگر این عدد به 20 می رسد. والیبال ایران در جهت خوبی قرار گرفته است.

مهرگان در ادامه این صحبت ها در مورد اینکه 10 سال والیبال بانوان بدون تغییر بوده و فکر می کنید والیبال ایران چه زمانی می تواند مدعی باشد؟ توضیح داد: سوال خوبی پرسیدید. فکر می کنم سال گذشته مقدمات خوبی داشتیم. الان این آمادگی وجود دارد و به فدراسیون یاری می نماید که به بالاترین پتانسیل برسیم. برای هر چیزی ظرفیت وجود دارد. مثلاً تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بارها شرکت نموده اما کسی نمی گوید این تیم چه زمانی قهرمان می گردد چون باید ظرفیت آن وجود داشته باشد. سال جاری در آسیا بهترین خواهیم بود و غافلگیری خواهیم داشت. اینکه ششم آسیا شویم هدف ما نیست. ما برای اهداف بزرگتری کوشش می کنیم.

وی همچنین درباره اینکه هدف بزرگ شما چیست؟ مطرح نمود: شاید سال جاری شروعی باشد که ایران خود را تثبیت کند و جزو برترین ها باشد. ما برای حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا کوشش می کنیم بدون اینکه این موضوع رویا باشد روی آن تمرکز می کنیم. این هدف ماست و ما برای آن کوشش می کنیم.

مشاور فنی والیبال بانوان درباره حضور جوانان در تیم ملی یادآور شد: با توجه به احتیاج هایی که داشتیم و ارزیابی ما از تورنمنت های قبلی بازیکنان معرفی شدند. در اینجا باید از مربیان استان ها هم تشکر کنم. ترکیب ما از بازیکنان امید بزرگسال است و با همین ترکیب هم تیم اعزام خواهد شد. ما به سن و سال نگاه نمی کنیم. نگاه می کنیم چه کسی می تواند یاری کند.

مهرگان درباره همگروهی ایران با تیم های سنگاپور و کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: حریفان ما در مرحله بعد چین تایپه و تایلند احتمالاً خواهند بود. تمرین ما مربوط به این مناسبت است. اینکه بعضی می گویند تیم های شرق آسیا سرعتی هستند این فکر اشتباه است. آنها با حوصله و کیفیت بازی می نمایند، معمولا کم اشتباه توپ گیر و کم خطا هستند ما باید در دریافت و توپ گیری کیفیت بیشتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مهرگان: حضور در جمع 4 تیم اول آسیا هدف تیم ملی والیبال بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرگان: حضور در جمع 4 تیم اول آسیا هدف تیم ملی والیبال بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید