ابهام در اعزام تیم ملی قایقرانی رویینگ به مسابقات جهانی

به گزارش وبلاگ رضا، سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ ایران علاقه مند است ملی پوشان با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 و سپس کاپ دنیای شرکت نمایند تا اینکه الان بخواهند به مسابقات قهرمانی دنیا اعزام شوند.

ابهام در اعزام تیم ملی قایقرانی رویینگ به مسابقات جهانی

افشین فرزام در مصاحبه با وبلاگ رضا درباره اینکه تیم ملی رویینگ ایران در مسابقات جهانی حاضر می شود یا خیر، توضیح داد: حقیقتا خیلی پیگیری نکردم و فکر می کنم فدراسیون هم درگیر مسابقات جهانی آب های آرام باشد که چون سهمیه المپیک توزیع می گردد مهم است. البته واقعیت این است خود من بیشتر علاقه مند هستم تیم با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی المپیک 2020 نیز هست، شرکت کند و سپس در کاپ جهانی حضور پیدا کند. حتی من در این مورد با سهرابیان رییس فدراسیون هم صحبت کردم و گفتم بعد از مسابقات قاره ای، در خرداد کاپ جهانی برگزار می گردد که سهمیه المپیک در آن توزیع خواهد شد یعنی در هر ماده دو قایق می تواند سهمیه المپیک را بگیرد و به نظرم آن مسابقه را در نظر بگیریم هم تیم آماده تر است و هم شانس ما بیشتر خواهد بود.

او ادامه داد: من در دو المپیک قبلی هم حضور داشتم و فدراسیون از این کاپ جهانی غافل بوده، در حالی که می شد شانس خودمان را امتحان کنیم اما کسی به فکر نبوده است. این کاپ جهانی، در قایق هایی که شرایط بهتری داریم می تواند شانس بزرگی برای ما باشد.

فرزام در پاسخ به این پرسش که آیا قایق های جدید به دستشان برسد، تاثیر زیادی بر روی عملکرد ملی پوشان خواهد داشت یا خیر، گفت: 100 درصد. از 10-12 قایقی که ملی پوشان استفاده می نمایند در نهایت دو قایق شرایط استاندارد 6-7 سال پیش را دارد. قایق می تواند روی تکنیک مثمر ثمر باشد. بحث قایق به حدی حائز اهمیت است که کشورهای اروپایی که هیچ حتی کشورهای آسیایی نظیر هند، چین تایپه، تایلند، هنگ کنگ، کره جنوبی و ژاپن قایق های اروپایی استفاده می نمایند و حتی آنها را به محل مسابقات حمل می نمایند.

او ادامه داد: برای بازی های آسیایی گوانگژو تعدادی قایق از کمپانی چینی خریداری شد و قرارشد به ایران هم آورده گردد تا ملی پوشان با آن تمرین نمایند اما این کار 3-4 سال زمان برد. پس از آن هم نتوانستیم تجهیزات را برای رویینگ به روز کنیم که این خود یک ضعف بود. البته ما تمام تلا ش خود را می کنیم که این مسئله کار را تحت الشعاع قرار ندهد و تمرکزمان روی تمرین است. ما در سد آیدوغموش در حال تمرین هستیم و زمانی که ملی پوشان به شرایط عادت نمایند، تمرینات سنگین تر را آغاز خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی رویینگ در پاسخ به این پرسش که از محسن شادی خبر دارد یا خیر، تاکید نمود: دورادور از او خبر دارم. تا آنجا که می دانم به دلیل پست جدیدی که گرفته تمریناتش را آغاز نکرده و تا جایی که اطلاع دارم فعلا قصد آغاز تمرینات را ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابهام در اعزام تیم ملی قایقرانی رویینگ به مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در اعزام تیم ملی قایقرانی رویینگ به مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید