لبخند زدن واقعا افراد را شاد می نماید

به گزارش وبلاگ رضا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، لبخند زدن می تواند افراد را واقعا راضی کند و در احساس رضایت آنها از زندگی تأثیر گذارد.

لبخند زدن واقعا افراد را شاد می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ رضا به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، لبخند زدن می تواند افراد را واقعا راضی کند و در احساس رضایت آنها از زندگی تأثیر گذارد.

این آنالیز که توسط محققان دانشگاه تنسی در آمریکا انجام شده تأکید می نماید، احساس خوشبختی بیانگر تأثیر مغز بر احساسات مثبت است.

پژوهشگران دریافته اند، عمل خندیدن سبب فعال کردن پیغام رسان های عصبی می گردد که برای سلامتی و شادی مفید هستند؛ خندیدن سبب آزاد شدن نوروپپتیدها می گردد که مأموریت شان، مبارزه با استرس است.

نوروپپتیدها مولکول های کوچکی هستند که به نورون ها مجوز برقراری ارتباط می دهند؛ این مولکول ها زمانی که افراد راضی، غمگین، عصبانی، افسرده و هیجان زده هستند، پیغام رسانی به کل بدن را تسهیل می نمایند.

انتقال دهندگان عصبیِ احساسات خوب (دوپامین، اندورفین و سروتونین ) همگی زمانی که لبخند زده می گردد آزاد می شوند؛ این آزادسازی نه تنها به بدن آرامش می دهد، بلکه می تواند ضربان قلب و فشار خون را نیز کاهش دهد.

نیکلاس کلاس محقق ارشد این پژوهش می گوید: لبخند زدن حس رضایت را به مغز منتقل می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "لبخند زدن واقعا افراد را شاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبخند زدن واقعا افراد را شاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید